Vocational Service - Over toewijding

Binnen Vocational Service staat de vraag centraal: hoe kan ik het ideaal van Rotary in mijn werk of andere activiteiten en mijn dagelijks leven bevorderen? Hiertoe behoort het stimuleren en toepassen van hoge ethische normen in bedrijf en beroep. Regelmatig wordt binnen bijeenkomsten van de Vocational Service met elkaar gesproken over aard en ernst van problemen binnen de verschillende beroepen, maar ook gezinssituaties.

Daarnaast wordt maatschappelijke problematiek vanuit verschillende beroepsgroepen (classificaties) of de eigen persoonlijke ervaring bezien en herkenbaar gemaakt in de club.

Daarbij is vertrouwelijkheid van het grootste belang. Rotarians praten nooit met derden over hetgeen ze binnen hun club vernemen. Dat maakt het mogelijk dat ook zeer moeilijke of gevoelige problemen in alle vrijheid kunnen worden besproken.

Bij alle. vraagstukken en twijfels die Rotarians in hun leven tegenkomen, kunnen ze een beroep doe op de zogenaamde 4-way-test. Door die te hanteren, is het mogelijk om echte en eerlijke afwegingen te maken en beslissingen te nemen.