Banketstaven-actie

Wat een aantal jaren geleden door Rotaract, de jongeren van de Rotary, werd begonnen, is inmiddels uitgegroeid tot een traditie.

Rotaryclub Almere verkoopt ieder jaar banketstaven, chocoladeletters, speculaaspoppen en ander Sinterklaas-lekkers aan particulieren, bedrijven en organisaties. Aan zo'n lekkernij kan zelfs een gedicht op niveau worden toegevoegd waardoor het als relatiegeschenk echt uniek wordt. Met de opbrengst van die activiteiten kopen we cadeaus in voor kinderen in gezinnen die het moeilijk hebben en wellicht zelfs denken dat Sinterklaas ze zal vergeten.

Niets is minder waar. In samenwerking met hulpverleningsorganisaties zorgen we ervoor dat niet stilletjes aan die gezinnen voorbij wordt gegaan. Tientallen Rotarians en mensen uit hun netwerk, Almeerse studenten en anderen werken al maanden voor het heerlijk avondje aan het inzamelen van orders, inpakken en uitrijden van bestellingen, van inkoop en verpakken van cadeautjes in de enige echte juten zakken.