Brownie potten

De lekkerste taart ter wereld!

Gewoon van Rotary Club Almere New Town

De potten met alle ingrediënten voor brownies (á 10 euro) die de fellows van Rotary Club Almere New Town in december samenstelden vonden gretig aftrek. Een groot deel van de opbrengst ging naar Stichting Ebola. De penningmeester kon ruim 800 euro op de rekening van het goede doel bijschrijven.

Het was leuk om reacties terug te horen van de mensen die het geluk hadden een speciale brownie pot te bemachtigen. Zo ook die van een jonge bakliefhebber. De vijftienjarige puber probeert regelmatig recepten uit. Dus het leek een vriendin van de familie wel leuk om een brownie pot cadeau te doen aan de enthousiasteling. ‘Dit is de lekkerste taart ter wereld’, kreeg de dame in kwestie via de app door. Waarop de moeder nog een duit in het zakje deed: hij is goddelijk!!

Geheime ingrediënten
Moeder en zoon vroegen de gulle geefster of zij achter het recept van de brownies kon komen. Toen dat niet lukte, een goed geheim geef je immers niet prijs, werd de pot laag voor laag ontleed en gewogen. Hoewel het een slimme poging leek, kregen ze het niet 100% voor elkaar. En het lijkt erop dat het een eeuwig mysterie zal blijven.