Sushiwedstrijd voor het voedselloket Almere

Eten voor eten

Op 18 mei 2013 organiseerde Rotaryclub Almere New Town het Wereldrecord Sushi workshop onder de noemer: Eten voor eten. De opbrengst van het evenement was voor Voedselloket Almere (VLA). Uiteindelijk deden 843 deelnemers mee en de opbrengst was ruim 7000 euro.
RC Almere New Town heeft hiermee ook het wereldrecord ‘met de meeste mensen sushi maken’, gevestigd.

De Grote Markt in Almere was omgetoverd tot een grote Sushiworkshop ruimte, vol met kraampjes en alle ingrediënten voor sushi.

Boodschappenlijst

Er was nogal wat voor nodig om dit event te kunnen organiseren. Te weten:

50 kg kleefrijst
1000 bamboe  matjes
1000 chopsticks
30 kg tonijn
30 kg zalm
75 komkommers
75 gerookte kip
75 avocado’s
1000 surimi
31.200 ml japanse mayonaise
1000 placemats
1000 servetten
300  meter tafellinnen
1050 vellen nori
10 kg gember
8 kg wakame
1000 handschoenen
9600 ml sojasaus
1000 bordjes

Deze indrukwekkende boodschappenlijst werd allemaal mogelijk gemaakt door sponsors, waardoor de organisatie het evenement gratis kon houden. Deelnemers waren vrij om een geldelijke bijdrage te leveren.

Via een enorm scherm, werd stap voor stap uitgelegd, hoe een mooie sushirol werd gemaakt. Opvallend was dat er veel mensen waren die nog nooit Sushi hadden gegeten, het normaal gesproken niet konden betalen, en nu eindelijk hun kans zagen. Een prachtig neveneffect van een mooi initiatief voor Voedsel Loket Almere.