Wandelen voor water

Wandelen voor water succesvol project

Een van de meest succesvolle projecten die RC Almere New Town initieerde, is het evenement: ‘Wandelen voor Water’. Met de opbrengst van deze wandeltocht hielpen leerlingen van deelnemende basisscholen leeftijdsgenootjes in India aan schoon drinkwater en goede sanitatie.

Wandelen voor water is een landelijk initiatief.‘De stichting Aqua for All organiseert elk jaar de campagne Wandelen voor water. Deze campagne vindt plaats in de weken rondom Wereldwaterdag. Tijdens deze week wordt wereldwijd aandacht gevraagd voor de problemen rondom water en sanitatie.

Wandelen voor water in India

De kinderen van de deelnemende basisscholen in Almere liepen 6 kilometer met 6 liter water op hun rug. Net als veel van hun leeftijdgenootjes in ontwikkelingslanden, die dagelijks ver moeten lopen om water te halen dat vaak niet eens schoon is. De Almeerse schoolkinderen lieten zich sponsoren door familie, vrienden, buren en bekenden.
RC Almere New Town heeft dit project een aantal jaren succesvol opgepakt met collega service clubs en mooie opbrengsten gerealiseerd.