Project Calipso

Rotary Club Almere New Town en Stadshart Almere slaan de handen ineen voor Stichting Calipso

In december 2013 deelden vrijwilligers van Rotary Club Almere New Town, gedurende vier dagen op twee locaties glühwein en chocolademelk uit in Almere Centrum. Ze werden ondersteund door bewoners van Calipso. Stichting Calipso is een wooninitiatief van ouders met een zoon of dochter met een verstandelijke beperking. . In de sociale woonomgeving die nu wordt gebouwd, kunnen deze kinderen zelfstandig wonen en zorg ontvangen (particulier woon/zorginitiatief).

Succes
De actie was een succesvolle samenwerking tussen RC Almere New Town en Stadshart Almere. Dankzij sponsors, vrijwilligers en de bezoekers van het Almere Centrum leverde deze kerstactie maar liefst 3000 euro op.
Calipso heeft het geld besteed aan de inrichting van de gemeenschappelijke tuin.