Resultaat Vijf-Eurodiner 2016

Vijf-Eurodiner 2016 brengt € 3.000 op

Het Vijf-Eurodiner vond op 11 april voor de negende keer plaats en weer net als altijd in ‘De Proeverij’ aan de Utrechtseweg. Eigenaar Marco is even enthousiast over het evenement als de organisatoren.

De opkomst was groot (er waren 60 deelnemers) en de sfeer was geweldig. Als speciale gasten werden verwelkomd Thijs van de Weide (COA), Jet Hopster (Amersfoortgeeftthuis.nl). Het doel dit jaar was het verzorgen van tweedehands fietsen voor de minderjarige vluchtelingen die sinds februari onderdak krijgen bij Zon en Schild. Namens COA vertelt Thijs van de Weide dat er inmiddels 23 jonge vluchtelingen binnen zijn, 20 jongens en 3 meisjes. De meesten komen uit Eritrea en Syrië en hebben een positieve status. Afgelopen maandag zijn ze voor het eerst naar school gegaan en kwamen daar heel enthousiast van terug. Ze gaan 4,5 dag per week naar het Prismacollege. Het is prachtig, dat ze zo net als hun Nederlandse klasgenoten op de fiets naar school kunnen. Thijs en zijn collega’s werken keihard om alles voor elkaar te krijgen en voelen zich erg gesteund door ons initiatief. Het was een oergezellige avond die € 3.000,- netto opbracht voor een geweldig goed doel.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Archief 2013-2014\Vijf-Eurodiner 2014\P1040193.jpg