Twee broeders in Ghana door Rotary benoemd tot Paul Harris Fellow

Persbericht

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Archief 2015-2016\Ghanareis november 2015\3704884.jpg

John Bosco Bongnea, geflankeerd door Max en Ton

Twee broeders in Ghana door Rotary benoemd tot Paul Harris Fellow

De in Ghana werkzame broeders Albert Ketelaars en John Bosco Bongnea, behorend tot de congregatie Brothers FIC, in Nederland bekend als de broeders van Maastricht, zijn door de Rotaryclub Amersfoort-Regio benoemd tot Paul Harris Fellow. De uitreiking van deze hoge Rotary onderscheiding vond op 20 november j.l. plaats in Nandom in het uiterste noorden van Ghana door clubleden Ton Voortman en Max von Devivere.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Archief 2015-2016\Ghanareis november 2015\3704885.jpg

Ton Voortman spreekt de gedecoreerden toe

De onderscheiding is vernoemd naar Paul Harris, die de serviceclub in 1912 oprichtte en bedoeld voor mensen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor Rotary. Albert Ketelaars, voormalig generaal-overste van de congregatie, en John Bosco Bongnea, hebben in de afgelopen 20 jaar met Rotaryclub Amersfoort-Regio samengewerkt in tal van projecten in Ghana. Zo werden scholen gebouwd, computers gedoneerd, een mobiele kliniek gerealiseerd en waterputten gegraven. Ook werkt Rotary samen met de Amersfoortse stichting My Book Buddy, die mobiele bibliotheken aan basisscholen in ontwikkelingslanden doneert.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Archief 2015-2016\Ghanareis november 2015\3704886.jpg

Uitreiking oorkonde aan Albert Ketelaars

Momenteel is Rotaryclub Amersfoort-Regio samen met haar Duitse zusterclub Erwitte-Hellweg bezig met het opzetten van een fabriekje voor schoolmeubilair in Ghana.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Archief 2015-2016\Ghanareis november 2015\Ketelaars.jpg

Max von Devivere speldt het insigne op