9 december 2021: Kerstlichtjes ontstoken

Kerstlichtjes ontstoken

9 december 2021: Kerstlichtjes officieel ontstoken in de kerstboom op de Varkensmarkt

Donderdagavond 9 december 2021 rond 19u00 zijn de lichtjes van de kerstboom op de Varkensmarkt door voorzitter Jaap Camman van Rotaryclub Amersfoort-Regio officieel ontstoken.

Ook de diashow met logo’s van de hoofdsponsors draait sindsdien tijdens winkelopeningstijden.

Al vele jaren organiseert Rotaryclub Amersfoort-Regio een kerstlichtjesactie waarvan de opbrengst bestemd is voor een goed doel.

Kerstlichtjes voor het “Diner van 100! 100% genieten!”

Voor iedereen die niet kan terugvallen op een gezin, familie, vrienden, bieden de gezamenlijke Rotaryclubs van Amersfoort graag een moment van verbinding. Dat doen we in de vorm van een mooi diner voor 100 Amersfoorters die dankzij deze actie óók dat gezamenlijk diner kunnen genieten. Behalve gedeelde gezelligheid en lekker eten, bieden we ook nog een mooi programma aan, mede dankzij De Flint, waar het diner zal plaatsvinden. We richten ons speciaal op de mensen met al een leven achter zich en die nu de mensen missen om dat mee te kunnen delen. Deze actie wordt georganiseerd door onze commissie Community Service in combinatie met meerdere Rotaryclubs uit Amersfoort. Door de huidige omstandigheden verwachten wij deze actie in het eerste kwartaal van 2022 uit te voeren.

De Kerstlichtjesactie houdt in dat het aantal lichtjes dat gaat branden afhankelijk is van de bijdragen van zowel ondernemers als particulieren. Zij kunnen lichtjes à € 2,50 per stuk sponsoren, waarbij wij ondernemers zouden willen vragen om evenveel lichtjes te sponsoren als er werknemers in dienst zijn.

Hoe meer lichtjes, hoe meer geld voor het goede doel!

Niet alle kerstlichtjes zijn al gesponsord. Ook u kunt nog meedoen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar onze flyer.