Voor wie

Het Plastic Recycle LAB kan perfect aansluiten bij educatieve programma’s van bedrijven en organisaties en bij projecten op scholen over plastic. Het helpt kinderen niet alleen theoretisch te informeren over het plastic soep probleem, maar laat ze ook zelf aan de slag gaan met het bewust inzamelen van verschillende soorten plastic dat ze zelf in het LAB recyclen en omtoveren van plastic naar een leuk “hebbedingetje”.

Onderwijs

Het Plastic Recycle LAB is gemaakt voor kinderen vanaf de leeftijd in basisschool groep 7-8. Maximaal 3 groepjes van elk 5 a 6 leerlingen kunnen tegelijkertijd in ca 50 minuten het recycle LAB doorlopen.

Het LAB is mobiel en kan door een auto met trekhaak worden vervoerd en op het schoolplein of een andere plek worden geplaatst. De deuren klappen open en vormen een afdak. Een aansluiting van 220 volt (normaal stopcontact) is voldoende.

In samenwerking met HVC Alkmaar wordt het Plastic Recycle LAB ingezet in scholingsprogramma's in Noord Holland.

Bedrijven

Ook voor bedrijven, als onderdeel van een awareness programma, duurzaamheidsbeleid, educatief project of evenement kan het Plastic Recycle LAB prima worden ingezet. Met de 3D printer of mal kan ook een product op maat worden gemaakt. Zie ‘huur het lab’ op de vorige pagina, of vraag bij het boeken naar de mogelijkheden.

Instellingen, verenigingen en clubs zoals Rotary

Wij werken samen met verschillende partijen, waaronder het Rotary initiatief End Plastic Soup. Een mooie invulling van een evenement of conferentie kan worden gerealiseerd met het Plastic Recycle LAB