Lid worden van de Rotary

Lidmaatschap Rotary

Als lid van Rotary word je niet alleen opgenomen in een dienstbaar netwerk, het lidmaatschap is een internationaal paspoort waarmee je welkom bent in elke club over de hele wereld. Rotary verruimt je blik op de samenleving.

Een Rotaryclub is nadrukkelijk geen businessclub maar een plaats waar je in alle openheid kunt praten over mogelijkheden en ontwikkelingen die spelen in beroep of het privéleven, waar je van anderen kunt leren. Zo kan Rotary in moeilijke situaties verrassend veel steun geven. Fellowship en service vormen de basis voor een succesvol lidmaatschap.

Hoe kan ik lid worden van een Rotaryclub

Het kantoor van de Stichting Rotary Administratie Nederland en de gouverneur, maar ook anderen binnen de Rotaryorganisatie, krijgen deze vraag regelmatig.

BELANGSTELLING

Lidmaatschap subfoto manzakRotary kent regels voor het uitnodigen van kandidaat-leden en het toetreden tot een club. Een Rotaryclub is samengesteld op basis van het zogenaamde classificatiebeginsel: een beroepsgroep wordt door een of hooguit enkele leden vertegenwoordigd. Deze leden onderscheiden zich in hun vak of beroep. Het lidmaatschap is niet aan leeftijd gebonden.

Belangstelling lid te worden van een Rotaryclub? Vul dan het belangstellingsformulier in. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact opgenomen door een districtsfunctionaris.

AANBEVELING

Als Rotarian ken je een persoon die uitstekend op zijn plaats zou zijn binnen Rotary? Maar in de eigen club is geen plaats omdat deze persoon niet in de nabije omgeving woont of in de classificatie valt waarin al ruim voorzien is? Vul dan het aanbevelingsformulier in, dat naar de gouverneur van je district gestuurd zal worden. Hij zal, in overleg met regio- en clubvoorzitters, inventariseren of een kennismaking mogelijk is.