Overdracht nieuwe toegangspoort Dierenpark Slingerbos

Rotary schenkt nieuwe toegangspoort aan Dierenweide Slingerbos

Wethouder Aart Slob opende dinsdag 6 september om 19.00 uur de nieuwe toegangspoort tot de Dierenweide in het Slingerbos in Huissen. De poort is een geschenk van Rotary Arnhem-Huissen.

Rotary Arnhem-Huissen heeft een langdurige relatie met de dierenweide. “Al in 1997 schonken wij als onderdeel van ons 3e lustrum in 1997 een toegangspoort.

Nadat we dit jaar de windvaan opnieuw in de verf hadden gezet, vonden we dat het tijd werd om een nieuwe toegangspoort te realiseren”, vertelt voorzitter Ruud Engelaar.

De oude poort was door de tand des tijds op. Onderdelen van de ingang hebben een tweede leven gekregen als onderkomen voor de dieren. Met sponsorgelden en heel veel menskracht realiseerde Rotary Arnhem-Huissen een nieuwe bijzondere markante toegangspoort. “Een poort die past bij de dierenweide, gemaakt van natuurlijke en duurzame materialen. Met deze nieuwe poort is de ingang van alle kanten goed zichtbaar en herkenbaar. We hopen dat het aantal bezoekers toeneemt.”

Afbeelding met buiten, persoon, boom, grond

Automatisch gegenereerde beschrijving

Over Dierenweide Slingerbos

Afbeelding met buiten, boom, lucht, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijvingDierenweide Slingerbos in Huissen is een zeer gewaardeerde attractie en gezellige ontmoetingsplaats voor jong en oud. Sinds maart 2019 heeft Dierenweide Slingerbos met behulp van vrijwilligers een flinke opknapbeurt ondergaan.

Afbeelding met tekst, buiten, outdoor-object, speelplaats

Automatisch gegenereerde beschrijving