Startup Mentor

Rotary Bussum helpt start-ups met sociale doelen. Lees meer op: startup-mentor.nl

“De sessies met onze mentoren waren heel waardevol en soms best confronterend.”

Tweelingbroers en sport- en spelfanaten Michiel en Roel Tuin willen verandering brengen in de alsmaar toenemende hang naar het scherm. Zij ontwikkelden een sociaal spelletjes platform dat mensen motiveert om meer fysieke spelletjes met elkaar te spelen. Het startup-mentor programma van Rotary en Lions hielp hen om het business model scherp te krijgen en de stap naar marktintroductie te maken.

Persoonlijke mentoren

Roel Tuin, één van de initiatiefnemers van Play Off: “Op basis van onze hulpvraag kregen we twee mentoren die kennis van marketing en digital hadden. Dat was een goede mix.” Egmont Philips, samen met Cees Zevenbergen mentor: “We kunnen passende kennis bieden. De ervaring binnen onze Rotary en Lions clubs is groot en verspreid over vele sectoren. Ook hebben we een uitgebreid netwerk dat het leggen van contacten makkelijk maakt. We zetten het in voor mensen die hulp kunnen gebruiken bij het starten van een eigen bedrijf. Belangrijk daarbij is dat het bedrijf een sociaal doel heeft. Want dat past bij onze missie.”

Platform dat verbindt
De Play-Off app is gratis te downloaden voor Apple en Android (https://play-off.nl). In de app maak je eenvoudig een account aan, waarna je direct van start kunt. Het sociale platform biedt de mogelijkheid om met mensen met dezelfde spelinteresses en spelniveau te connecten en af te spreken voor een live duel. Bovendien faciliteert de app het bijhouden van scores en statistieken voor een extra competitief element. “Dankzij het scherm, langer én vaker van het scherm. Dat willen we met Play-Off bereiken”, aldus de tweeling.

Kwetsbaar opstellen

“Al vanaf de eerste mentor sessie hebben we ons plan en de vragen die we hadden ongegeneerd  op tafel gelegd. En dat leverde achteraf precies de goede discussie  en actiepunten op.” “We hadden wel flink wat huiswerk na iedere sessie, maar het business plan werd steeds scherper en krachtiger. Aan sommige zaken hadden we niet gedacht of te rooskleurig ingevuld. Best confronterend.”

Succesfactoren

“Waar we het meest aan hadden was hoe ons business model zou werken en wat vliegwielen zouden kunnen zijn om sneller te groeien. We zijn ook blij met de introducties bij potentiële pilotklanten die we via de mentoren kregen. Michiel Tuin eindigt: “We hebben ontzettend veel te danken aan onze mentoren en raden het iedere startende ondernemer aan. De heren hebben ons fantastisch door de eerste fase heen geholpen en nieuwe inzichten gegeven waarmee we met vol vertrouwen de volgende fase in kunnen gaan! We zullen hen op de hoogte houden van de ontwikkelingen en af en toe uitdagen voor een portje darts of tennis via onze app!”

Startup-mentor.nl

Met het programma ‘Startup-Mentor’ helpen Rotary en Lions clubs in Baarn, Soest, Bussum en Eemland startende ondernemers in de regio met kennis en kunde om hun onderneming sneller tot bloei te brengen. Het gaat dan met name om de eerste fase, van het helpen bouwen aan een netwerk en het scherper krijgen van het plan.

Start-up en meedoen?

Op dit moment is er nog ruimte voor begeleiding van enkele start-ups. Ben je of ken je een start-up die een mentor kan gebruiken? Neem dan direct contact op via de contactpersonen die vermeld staan op startup-mentor.nl.

Zie ook de site: home - Startup-mentor