WORKSHOPS

Leden werven, maar vooral ook behouden

Iedere club heeft leden nodig, nieuwe leden werven is belangrijk, maar het behoud en de betrokkenheid vergroten is wellicht nog belangrijker.

Essentiëel hierbij is de clubbeleving.

Communicatie: Tips & Tricks (App & Website)

Handige tips & tricks voor clubcommunicatie, intern, maar vooral extern. Hoe zet je sociale media hiervoor in en hoe gebruik je ons logo eigenlijk op de juiste manier?

Wat is er allemaal nieuw en hoe werkt het ook alweer maar vooral: Hoe maak je er optimaal gebruik van!

MILIEU: het 7e focusgebied van Rotary Foundation

Informatie voor duurzame clubacties

Met inspirerende voorbeelden o.a EndPlasticSoup, Pricknick en vooral interactief ideeën uitwisselen.

• Welke duurzaamheidsacties staan in je jaarprogramma?
  • Hoe kunnen we je helpen?
  • Waarmee ga je aan de slag in jouw club?
  • Waarmee wil je aan de slag in jouw leef- en werkomgeving?

Met Vocational Service is het jaarprogramma snel ingevuld

Het unieke van Rotary is dat elk Rotarylid een beroep (vocation) vertegenwoordigt gebaseerd op de 4 vaste Rotary regels als uitgangspunt voor moreel, ethisch  en zakelijk verantwoord handelen.  Met vocational krijg je het jaar wel rond. Vocational is immers de kapstok van Rotary en drijfveer voor alle andere avenues en commissies, inclusief diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit.
In deze interactieve workshop bespreken we diverse voorbeelden, geven u tips en laten ook u graag aan het woord.

Is Diversiteit, Gelijkheid en Inclusiviteit in 2023 nog een item?

In deze workshop, als vervolg op de workshop Vocational Service, laat Marion Mulder ons op een interactieve wijze, met een vleugje humor en een tikkeltje scherpzinnigheid, en vanuit een technologie-bril, kennismaken met diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit.

Zijn dit nog onderwerpen voor en binnen Rotary anno 2023?
Aan u om een conclusie te trekken na afloop van deze workshop.

Mental health

Iris Workum belandde 8 jaar geleden in een depressie. Ze is er van overtuigd dat het voor haar, en velen anderen, nooit zo ver had hoeven komen als het systeem veel meer focust op voorkomen in plaats van genezen. Vanuit deze frustratie richtte ze de Transformers Community op; een stichting met als missie om te voorkomen dat jongeren onnodig gebruik moeten maken van de GGZ, door in te zetten op preventie.

Meer informatie over de stichting vindt u op www.transformers.community.

Job Rotary

Het kan iedereen overkomen; verlies van een baan. Het heeft grote impact op iemands leven. Op dat moment is het belangrijk dat je er niet alleen voorstaat. Het netwerk en de collectieve ervaring, van Rotary levert een enorme bijdrage. Wat komt er zoal bij kijken? Ben je bereid om coach te worden voor een werkzoekende ?

Succesvolle clubacties

Binnen het district is er een groot verschil tussen clubs in hun bijdrage in the Rotary Foundation. Waarom gaat het clubs ogenschijnlijk gemakkelijk af om behoorlijke bedragen beschikbaar te krijgen voor de Rotary Foundation.

3 clubs, die in 2022-2023 de hoogste bijdrage aan onze Foundation hebben geleverd, hebben dit ieder op hun eigen manier gerealiseerd.

Wat kunnen andere clubs hiervan leren ?

The Rotary Foundation

Wat doet/is TRF eigenlijk?

Wat zijn de 7 focusgebieden en waarom is het zo belangrijk hier een (financiële) bijdrage aan te leveren.

Nieuwe leden workshop

Een workshop -uitsluitend- voor Rotarians, die korter dan 1 jaar lid zijn.

▬▬▬▬ REGISTREREN ▬▬▬▬