RYLA 2005

Voor jonge mensen lijkt het vaak jongleren met veel ballen. Een uitdaging in je baan, een zich steeds uitbreidend netwerk dat onderhouden moet worden en dan ook nog tijd overhouden voor ontspanning en reflectie in een maatschappij die alleen maar lijkt te versnellen en te intensiveren.

Tijd voor wat anders!

Drie Amsterdamse Rotaryclubs organiseren in het weekeinde van 11 en 12 maart 2005 samen met Rotaract Amsterdam de

RYLA 2005

RYLA staat voor Rotary Youth Leadership Award, een weekend werken in groepen voor twintigers aan het begin van hun loop- baan. Na het weekend ben je geen ander mens, wel weet je een beetje met welke talenten je in de wereld staat.

De hoofdschotel wordt gevormd door het spelen van een management case waarbij

de deelnemers vanuit een rol geconfronteerd worden met keuzes op het gebied van management, commercie en ethiek. Daarbij worden zij bijgestaan en/of uitgedaagd door ervaren Rotary begeleiders.

De management case

De case speelt zich af in de haven van Amsterdam. De 5e haven van Europa die een recordoverslag boekt in 2004.

We verplaatsten ons in de dagelijkse praktijk van Amsterdam Associated Agencies, oftewel “3A” een scheepvaartagent.

Het gaat om strategische keuzes, economie, personeel, werkgelegenheid, veiligheid, de rol van de overheid en het milieu.

Een uiterst actuele casus met vele punten voor discussie.

Vrijdag 11 maart

Aankomst in late namiddag. Bij NH Hotels Amsterdam-Noord. Inchecken, diner, kennismaking en de eerste opgave voor de volgende ochtend.

Zaterdag 12 maart

’s Morgens verdere voorbereiding op de behandeling van de case die rond 10.30 uur van start gaat met ca 24 deelnemers.

Er wordt gewerkt in groepen die enthousiast aan de slag gaan om de vraagstukken te behandelen en daarover rapporteren.

De bijeenkomst wordt afgesloten met een persconferentie en evaluatie tijdens de borrel en een diner.

Zondag 13 maart

Ontbijt en vertrek van de deelnemers

Doelgroep

Deelnemers zijn tussen de 23 en 30 jaar, hebben HBO / WO-niveau. Ze hebben werkervaring in het bedrijfsleven, bij de overheid of bij een politieke of maat- schappelijke organisatie. Enige ambitie is ze niet vreemd.

RYLA 2005 wordt gehouden in het Bredero College in Amsterdam-Noord.

Kosten

Ryla heeft geen winstoogmerk. Rotaryclubs en bedrijven die deelnemers aanmelden dragen €300 per deelnemer bij in de kosten.Van de deelnemers wordt een eigen bijdrage gevraagd van € 50

Daarnaast staat RYLA 2005 open voor sponsoring door bedrijven en instellingen.

Inschrijvingen voor dit unieke evenement tot 19 februari 2005 via de hieronder aan- gegeven website of bij:

Anneriek Verhoef
Vi.a.Vi Office Management