SEPTEMBER 2022

Het Rotaryjaar is nu echt begonnen, de afgelopen weken stonden bol van de bijzondere projecten en activiteiten. In ons district zag ik veel acties met veel impact. Landelijk was er de lancering van de nieuwe Rotary APP, het eerste online Rotary Magazine → kwam uit en op 12 september was de landelijke online informatiebijeenkomst→ 100 jaar Rotary in Nederland.

Geweldig dat meer dan 160 Rotarians en Rotactors aanwezig waren om mee te denken, mee te helpen om van dit jubileum, dat in Amsterdam begint een groot succes te maken, je kunt je hier als vrijwilliger aanmelden →.

Ook nodig ik je van harte uit voor het District Najaarsfestival op zaterdag 8 oktober a.s., je kunt je hier aanmelden →. Het belooft een inspirerend programma te worden met als thema IMAGINE Rotary. Iedereen is van harte welkom leden maar ook niet-leden.

IMAGINE … You were young - jeugduitwisseling

Dankzij de diverse Rotaryclubs, jeugdcommissies, gastgezinnen en Rotexers maakt Rotary de jeugduitwisseling voor zowel kinderen van Rotarians als niet-Rotarians, mogelijk .

Dit jaar zijn er bijna 80 studenten tussen de 15 en 18 jaar waarvoor we dat als Rotary in Nederland realiseren. Lees hier de ervaringen van onze inkomend inkomend gouverneur Ilja Borgart (RC Bergen) als gastouder van een student uit Barcelona en moeder van een dochter die voor een jaar naar Santander is.

Lees verder →

Kom en laat je inspireren!

Je bent van harte welkom op zaterdag 8 oktober in het St. Michaël College in Zaandam.

Laat je inspireren door het thema IMAGINE Rotary, de jaarlijkse District Grant Competitie, waarvoor 12 (lokale) clubprojecten uit ons district zich kort en krachtig presenteren.

En we daarna door stemmen de hoogte van de District Grant per project bepalen en door de vele interessante workshops.

Voor meer informatie en inschrijven →

End Polio Now Tulpenactie

Nu belangrijker dan ooit. Rotary draagt al jaren veel bij aan de bestrijding van polio. De meest recente uitbraak in New York is zeer zorgelijk.

Lees hier het bericht van de NOS →

Dus meer dan ooit moeten we helpen om polio de wereld uit te krijgen

Bestel nu de End Polio Now tulpen →

Of ga aan de slag om een speciale actie te doen op World Polio Day 24 oktober 2022, voor inspiratie kijk maar eens op https://www.endpolio.org/

Op zaterdag 17 september jl. Was het World Clean Up day, veel clubs deden hier als deelnemer aan End Plastic Soup aan mee, zoals RC Diemen die samen met de Kinderraad en de wethouder op pad gingen om heel veel zwerfvuil op te halen (zie de foto>

Er waren ook heel veel andere acties, bijvoorbeeld:

RC Hoorn met de actie Samen aan de Wandel, Rotaract Amsterdam die de succesvolle chocoladeletter actie lanceerde, de Kaas voor Kansen actie van RC Heiloo met de opbrengst voor Stichting Leergeld Alkmaar, de ludieke aanwezigheid van RC Monnickendam tijdens Monnickerdammer Visdagen om er nog maar een paar te noemen.

We willen graag meer projecten zichtbaar maken, stuur ons een berichtje met foto (geen foto’s met cheques maar actiefoto's 😉) naar: dcc@rotary-d1580.nl

En vergeet niet op je eigen sociale media onder je berichten #RotaryD1580 #PeopleofAction #Rotary #Rotaract te taggen.
Zo maken we Rotary en Rotaract zichtbaarder en laten we zien wat voor impact we hebben.

Vrijwilligers gezocht voor 100 jaar Rotary

De presentatie en videoregistratie van de informatieavond 100 jaar Rotary vind je hier→.

We hebben nog veel vrijwilligers nodig om van 100 jaar Rotary in Nederland een succes te maken. We gaan voor de verschillende onderdelen werkgroepen opzetten, je kunt je hier aanmelden.

Ook zoeken we nog mooie impactvolle verhalen en adverteerders voor de speciale Rotary Jubileum uitgave met een oplage van 15.000 exemplaren.

Contacten of ideeën? stuur een email aan info@rotary100jaar.nl

Het Rotary logo

Om je te helpen het Rotary-logo goed te gebruiken is er een infographic, loop hem door en check of je club hieraan voldoet en pas aan als dat nodig is.

Om je te helpen is het Rotary Brand Center geheel vernieuwd.

Je kunt daar, helemaal gratis, zelf je clublogo maken, een foto of video uit de databank gebruiken, het officiële Rotary wiel downloaden, een folder maken etc.

Meer info →

Nieuwe Rotary APP gelanceerd

De nieuwe Rotary App is geweldig en bevat veel nieuwe functionaliteiten. Installeren is heel eenvoudig. Start www.rotary.nl/d1580 op je telefoon en klik rechts bovenin op Installeer APP. En volg dan wat je moet doen.

De oude APP werkt nog tot 31 oktober 2022.

Nieuw Online Rotarymagazine

Eind augustus verscheen het eerste nieuwe online Rotary Magazine, dat iedere maand verschijnt.

Met veel artikelen die ook gedeeld mogen worden op social media en met geïnteresseerden.