DECEMBER 2022

Het is alweer tijd voor de laatste maandbrief van 2022. Het eerste halfjaar van mijn gouverneurschap zit er alweer op, het vliegt voorbij. Wat ben ik trots op ons district, dank allemaal voor jullie inzet, echt geweldig. Alle voorzitters, bestuursleden, commissieleden, regio-voorzitters, staf- en districtscommissieleden wil ik hier extra bedanken, geweldig jullie bijdrage in 2022, dankzij jullie is het Rotary wiel in 2022 weer volop in beweging gezet.

PEOPLE OF ACTION

Maar nu eerst een terugblik op deze maand. December is bij uitstek People of Action maand! Prachtig om te zien, wat een geweldige acties, te veel om op te noemen. Een bloemlezing: kerstpakketten verzamelen en uitdelen, kerstmannen/vrouwen helpen met extra cadeautjes, deelnemen aan de kerstmarkten (vaak in de ijzige kou), soep koken en verkopen, speciale kaarsen maken en verkopen, of gewoon een goede extra gift aan The Rotary Foundation. Alles met als doel om de medemens (dichtbij of ver weg) tot steun te zijn, een beetje warmte te brengen in deze, voor sommige, toch ook wel donkere tijd.

Na de Coronaperiode was het een lust voor het oog om de jaarlijkse Santa Runs weer te zien. Grote aantallen kerstmannen/vrouwen in Heiloo, Haarlem, Heerhugowaard, Den Helder en meer plaatsen in ons district hebben met elkaar (hard) gelopen of vanwege de ijzel geschuifeld voor het goede doel. En wat een indrukwekkende resultaten, niet alleen de opbrengsten voor de goede doelen maar ook voor de zichtbaarheid van Rotary en Rotaract.

Volgend jaar weer!

De viering van 100 jaar Rotary in Nederland en de start daarvan op zaterdag 28 januari a.s. in Amsterdam nadert met rasse schreden. De voorbereidingen voor de feestelijke start van de estafette ’s middags met Holger Knaack (Rotary International President 2020-2021, Trustee TRF) in het Olympisch Stadion en ’s avonds in de Stadsschouwburg zijn in volle gang. En de optocht van het Olympisch Stadion naar de Stadsschouwburg, met de 100 jaar Rotary bakfiets voorop, begint dankzij de Amsterdamse clubs vorm te krijgen. Ik hoop velen van jullie op 28 januari 2023 te zien. En vooral de voorzitters want we willen graag zoveel mogelijk vaantjes laten zien in de parade.

Als je je – ondanks alle mailings excuses daarvoor 😉 – nog niet hebt aangemeld voor het middag- en/of avondprogramma dan kan dat hier →. Het avondprogramma is ook toegankelijk voor partners, vrienden en ander belangstellenden.

100 jaar Rotary estafette

Ook de voorbereidingen voor de eerste ronde van de estafette in ons district zijn in volle gang. Ik zie dat er al veel bijzondere plannen worden gesmeed, de logistiek wordt besproken, hoe krijgen we de e-bakfiets van A naar B, hoe creëren we met elkaar impact en laten we zien wat Rotary is en doen vooral rondom het thema Ziekte en Preventie. Veel succes met de voorbereidingen. We gaan er een succes van maken. Als je vragen hebt mail naar mailto:info@rotary100jaar.nl

Jubileumuitgave IMPACT

Inmiddels hebben jullie als het goed is de jubileum uitgave 100 jaar IMPACT inmiddels in de bus, anders kun je die hier lezen.

Trots op met dank aan Rutger Mazel en Janine Klein.

En ook de 100 jaar Rotary puzzel waarvan de opbrengst gaat naar het 100 jaar Rotary (voedsel)bos in Zeeland kan hier besteld worden.

Nieuw Rotaryjaar 2023

Naast de 100 jaar viering en estafette zijn er nog veel meer activiteiten. Ik vraag hier jullie extra aandacht voor de start van de interactieve hybride opleiding van het Rotary Leerinstituut (RLI) die op maandag 16 januari 2023 in ons district start. Er zijn nog plaatsen beschikbaar, echt een aanrader als je meer over Rotary wilt weten. Meer informatie vind je hier →.

Save the date zaterdag 4 maart 2023  –  Duin en Kruidberg

Dan is de jaarlijkse PETS (President Elect Training Session) voor alle inkomend voorzitters, onder leiding van inkomend gouverneur Hans Ruck. Met ’s middags veel interessante workshops en de District Assembly waar alle leden van harte welkom zijn.

Zet het alvast in je agenda de uitnodiging volgt.

IMAGINE …… dat al je ideeËn, wensen en dromen uitkomen!

Het jaarthema van Rotary, het inspireert mij nog iedere dag.

Het inspireerde voorzitter Jan Roobeek van RC Alkmaar om deze muzikale wens te maken, geniet ervan.

We gaan met volle kracht vooruit naar 2023, het jaar waarin we ons 100-jarig bestaan vieren, ik verheug mij erop. Laten we er met elkaar een bijzonder jaar van maken en laten zien hoeveel impact we als Rotarians kunnen hebben.

Ik wens jullie samen met allen die je dierbaar zijn een mooie jaarwisseling en de allerbeste wensen voor een sprankelend, gelukkig en gezond 2023.