Wie is Rutger Mazel

rm-web

RC Amsterdam-Nachtwacht is al meer dan 10 jaar mijn club. Een van de de 20 Amsterdamse clubs en vooral mijn vriendenclub in de Amsterdamse binnenstad. Late avond bijeenkomst vanaf half 9, zonder diner en met een goed en aantrekkelijk programma.

In 1969 werd ik als Rutger Mazel geboren in het Twentse Borne. Mijn eerste kennismaking met Rotary was bij de club Delden-Borne waar mijn uitwisselingsjaar naar Australië begon. Nu, ruim 30 jaar later ben ik gouverneur van District 1580. Landelijk heb ik de portefeuille Jeugdzaken.

Rotary Connects the World

Het thema van dit jaar past mij goed. Mijn carrière, zowel binnen als buiten Rotary, is internationaal. Ik werk als journalist op de buitenlandredactie van NOS Nieuws in Hilversum. Eerder werkte ik als journalist in Washington D.C. en in Brussel. In die steden was ik ook Rotarian.

Voor Rotary reisde ik onder meer als teamleader van een GSE-team naar Michigan, Verenigde Staten en vaccineerde ik kinderen tegen polio in Lahore, Pakistan. Life-changing, in de eerste plaats voor de kinderen daar maar ook voor mij. Nooit eerder zag ik jonge kinderen in sloppenwijken, die niets hebben dan het T-shirt dat ze dragen, zo gelukkig zijn met een door ons meegebracht knuffelbeest of ander speeltje. END POLIO NOW, we zijn er bijna.

Als je breder kijkt dan je eigen club, zie je hoe je met samenwerking op regio, districts- en landelijk niveau mooie projecten kan doen en successen kan boeken.

Ledengroei

Rotary International heeft een nieuw visie-statement:

Samen zien we een wereld waarin mensen zich verenigen en actie ondernemen voor duurzame verbetering - wereldwijd, in onze eigen gemeenschap en in onszelf.

Dit vat het prachtig samen waar Rotary voor staat. Opvallend; het woord Rotary of Rotarian komt er niet in voor. Zo universeel zijn we.

Om mooie dingen te doen is niet alleen geld nodig maar ook en vooral werkende handen.

Ledengroei is mijn focus en daar heb ik jullie hulp bij nodig. Help Rotary groeien.

Graag roep ik alle clubs in ons district op om netto 2 nieuwe leden te werven dit jaar. Dan hebben we er bijna 160 bij. Ik weet zeker dat het gaat lukken.

Sluit je aan, denk mee en doe mee!