xx

Op 4 maart zoeft de estafette door Midden-Kennemerland

Al 100 jaar “Service above Self’ en je actief inzetten voor de maatschappij. Om dit te vieren zal gedurende het hele jaar een emissieloze estafette met een e-bakfiets door heel Nederland plaatsvinden.

Op zaterdag 4 maart a.s. zal de estafette door Midden-Kennemerland gaan. U bent van harte uitgenodigd om dit met de organiserende Rotaryclubs mee te vieren.

Kaasfort in de Stelling van Amsterdam

De Rotary-bakfiets zal die dag een historische route afleggen. Er wordt gestart vanuit het Kaasfort (Fort Zuiderwijkermeer te Assendelft) waar u bij aankomst gratis een glaasje cava ontvangt en heerlijke kazen en wijnen kunt komen proeven.  Maak kennis met de leden van de Rotaryclubs van Heemskerk/Uitgeest en Beverwijk en krijg een rondleiding door het fort van historicus en taxateur Jeroen Zoetmulder. U bent tussen 10.00 en 13.00 uur van harte welkom bij het Kaasfort.

Via het pontje Buitenhuis fietsen we naar de oudste kerk van West-Nederland, de Engelmunduskerk in Oud-Velsen, waar u naast een rondleiding door Oud-Velsen kunt lunchen en kennismaken met de leden van Rotaryclubs IJmond en Velsen-Zuid. Ook kunt u kennismaken met verschillende kunstenaars in hun ateliers in het Oude Raadhuis (Raadhuis Voor De Kunst). U bent tussen 12.00 en 15.00 uur van harte welkom bij de Engelmunduskerk in Oud-Velsen.

Landgoed Duin & Kruidberg

De finish is bij het laatste historische punt van de dag: het koetshuis van Landgoed Duin & Kruidberg. Hier is het eindfeest georganiseerd door de Rotaryclubs Santpoort-Brederode en Santpoort. Naast de borrel kunt genieten van een rondleiding en krijgt u bij aankomst een heerlijk glaasje glühwein gratis. Voor de kinderen zal er warme chocolademelk zijn en worden er poffertjes gebakken.

Fiets mee langs drie historische locaties!

U kunt deze geweldige dag bijwonen op de wijze zoals u dat wilt en kennismaken met de verschillende Rotaryclubs die onze regio rijk is. Of u ervoor kiest om op één van de historische locaties de estafette bij te wonen of de hele route wilt meefietsen, alles is mogelijk! Het is ook uw feestje!

Koop nu uw tickets online!

Indien u op één van de historische locaties wilt aansluiten dan koopt u een toegangsticket voor € 10,- en levert deze in bij de locatie van uw keuze. Wilt u de gehele route mee doen, dan betaalt u € 20,-. U dient het ticket dan bij elke locatie te laten zien.

Stichting Kind & Brandwond

Rotarians zijn People of Action en de estafette heeft uiteraard een goed doel. Alle opbrengsten van 4 maart 2023 komen ten goede aan de jaarlijkse Jongerenweek van de Stichting Kind & Brandwond (www.kindenbrandwond.nl)

Dus als je altijd al meer hebt willen weten over Rotary of wilt kennis maken met de verschillende clubs in onze regio of een mooi historisch feestje wilt bijwonen, sluit je dan aan op 4 maart 2023.

Iedereen is welkom van groot tot klein van oud tot jong!