xx

RYLA Biddinghuizen 2017

zwoegen en zweten

Negentien jongeren tussen de 19 en 27 jaar werd letterlijk en figuurlijk extra bagage meegegeven tijdens de in Biddinghuizen georganiseerde Ryla. Meest afgestudeerden werden fysiek en mentaal flink getest door een team van Rotarians. Enkele interessante inleiders stipten de problematiek van de Polders aan.

ZWOEGEN EN ZWETEN TIJDENS RYLA

Rotary Youth Leadership Award kan zich de laatste jaren in District 1590 verheugen in populariteit. Voor volgend jaar staan er zelfs drie van deze weekeinden op de rol. Steeds zijn het groepjes Rotaryclubs die voor de organisatie tekenen. In Biddinghuizen ging het om de twee clubs van Lelystad, Dronten en Emmeloord. Daarmee gaven zij gestalte aan de door de gouverneurs bepleite samenwerking tussen clubs.

Op de Ryla worden jongeren getraind in het aangaan van uitdagingen, het ontwikkelen van leiderschap en spreken in het openbaar. Verder moeten zij hun opstelling tijdens de proeven en vraagstellingen beargumenteren, en wordt hun de nodige intellectuele bagage meegegeven.

Alle vier clubs participeren in de aansturing van de RYLA, met ditmaal Lelystad als coördinator.