RYLA Emmen 2015

Net als een paar jaar geleden sloegen de drie Rotaryclubs van Emmen de handen ineen om een Ryla-weekeind te organiseren. Twintig jongeren (het gestelde maximum) kwamen in Emmen bijeen in een sportieve strijd om een Rotary Young Leadership Award.

ROTARY LEVERT JONGE LEIDERS AF

Met inleidingen, opdrachten, teambuilding en debat werden jonge leiders van de toekomst klaargestoomd. De sfeer tijdens de ruim twee dagen durende training was optimaal. Deels waren er spellen met een wedstrijdelement rond het oplossen van problemen waarvoor (moreel) leiderschap nodig is. Een heuse jury hield de inzet, opvatting en resultaten van de deelnemers nauwlettend in de gaten. Bij fysieke opdrachten (zoals op de foto’s vastgelegd) moest de waarde van zowel denkers als doeners blijken.

Foto’s: Martin van Nieuwenhoven

De deelnemers kwamen vanuit alle windstreken van district 1590. Opmerkelijk was ditmaal, dat twee Waddeneilanden waren vertegenwoordigd: Schiermonnikoog en Terschelling. De jaarbegroting van het district dekt grotendeels de kosten van het evenement. De organiserende clubs steken er veel energie in. In 2014 was er een ware hausse van drie Ryla’s. Nu lijkt Emmen het alleenrecht te hebben.

De winnaar werd uiteindelijk Rixt Siebinga. Rixt was aangemeld door RC Drachten en studeert industriële vormgeving in Delft.