samen in actie voor werelderfgoed Waddenzee

Rotary Dokkum maakt waddenkust plasticvrij

In het weekend 7-9 juni komt Rotaryclub Gemert-Brakel-Laarbeek naar Dokkum. Dit vanwege het feit dat ze iedere 5 jaar iets speciaals doen en waarvoor ze dan ook apart sparen. Nu had men Dokkum uitgekozen en ons benaderd met de vraag of we op zaterdag de 8e een gezamenlijke actie konden doen waarbij 'de handen even uit de mouwen moeten'. Ze komen met ongeveer 60 (!) personen en hebben dus ook een hotel afgehuurd.

Wij hebben bedacht dat we met zijn allen in het kader van het EndPlasticSoup-programma langs de waddenkust gaan en daar gaan zoeken naar rommel. Als het een beetje meezit kan het ook zo zijn dat we met de boot naar de Engelsmanplaat gaan en daar ook rommel opruimen. Een aantal zaken zijn nog in voorbereiding maar de intentie is dus deze actie. Samen in actie voor werelderfgoed Waddenzee!

Tezamen met de kenmerkende Brabantse gezelligheid kan het bijna niet anders dan dat het een geslaagde dag wordt!