presentatie bij RC Heerenveen

Op 23 oktober 2023 had ik als commissielid de eer om als eerste de presentatie van onze commissie tijdens een bezoek aan een club te mogen voordragen en daarmee uit te kunnen testen. Ik heb de presentatie toen in het kader van mijn ledenbijdrage bij mijn eigen club voorgedragen en dat was een enorm succes! Het (huidige) doel van onze commissie met de presentatie is namelijk dat wij (vooralsnog) niet bij clubs gaan vertellen hoe en welke dingen er moeten veranderen maar hoe en waarmee er anders naar dingen kan worden gekeken (bottum up vanuit de clubs in plaats van top down vanuit het district). Met in achtneming van dit doel van onze commissie was de presentatie bij mijn eigen club geslaagd te noemen, omdat het namelijk tijdens de presentatie tot vele interessante en bevlogen discussies en na afloop van de presentatie tot een vervolg heeft geleid. Er werden vanuit mijn eigen club geregeld interessante ideeën geopperd en kritische vragen gesteld en na afloop heeft mijn eigen club besloten om leefomgeving ook binnen onze club te omarmen en daar in het vervolg tevens over na te denken (onderwerp). De presentatie heeft er bij mij toe geleid dat ik de presentatie van onze commissie ook graag tijdens bezoeken aan andere clubs zou willen voordragen.