xx

beroepenvoorlichting Oosterwolde

Nu alle poorten weer open zijn, kon RC Oosterwolde op de gebruikelijke wijze de traditionele beroepenvoorlichting organiseren.

Sinds 2010 al rekenen de twee scholen voor voortgezet onderwijs in de gemeente Ooststellingwerf op de Rotaryclub, die regelt dat de scholieren hulp kunnen krijgen bij hun beroepskeuze of bij het vinden van een passende vervolgopleiding.

Het gemeentebestuur stelt een hele middag de grote raadszaal plus tal van kleinere zaaltjes beschikbaar om de leerlingen te laten “speeddaten” met een vakgerichte Rotarian, maar ook met veel deskundigen van buiten die club.

Een forse organisatieklus als je bedenkt dat het dit jaar om 44 verschillende beroepen ging, waarvoor zich 120 kinderen hadden aangemeld. Nauwelijks te doen zonder een digitale planner, die door RC Oosterwolde zelf is ontwikkeld en waar inmiddels ook andere clubs van profiteren.

Inlichtingen daarover: victor.sterk@outlook.com