xx

districts-Rotary Foundationcommissie (DRFC)

geen uitdaging is ons te groot

Al meer dan een eeuw hebben we culturen en continenten met elkaar verbonden. We komen op voor vrede, bestrijden analfabetisme en armoede, helpen mensen toegang te krijgen tot schoon water en sanitaire voorzieningen en bestrijden ziekten. Onze nieuwste zaak is om onze planeet en haar bronnen te beschermen.

Wat mag men van de DRFC verwachten?

• Het verstrekken van voorlichting over The Rotary Foundation, het belang van deze stichting wereldwijd! en de mogelijkheden voor ondersteuning van humanitaire projecten.
  • Het faciliteren van de samenwerking tussen een Rotaryclub uit district 1590 en een Rotaryclub in een projectland om gezamenlijk een project te ontwikkelen en uit te voeren.
  • Het verschaffen van middelen (subsidies) aan Rotaryclubs om buiten de financiële mogelijkheden van hun eigen club omvangrijke hulp te bieden aan mensen in nood. Met een zogenaamde global grant kan de lat beduidend hoger gelegd worden.
  • Aanvullende bijdrages verstrekken voor deze projecten vanuit het District Fund (zogenaamde DDF / District Designated Fund) en vanuit het World Fund (WF) waardoor de inbreng van de D1590 club met een factor 3 tot 4 verhoogd kan worden.
  • Het ondersteunen van lokale initiatieven met een zogenaamde districtsgrant (DG). Dit betreft subsidies van $ 1,000.-- tot $ 2,000.—
  • Het assisteren van Rotaryclubs bij het invullen van de aanvragen

Vragen?

Aarzel niet om contact op te nemen met je regiovertegenwoordiger!

CONTACT...