xx

Inschrijving 17e Leekstermeerwandeltocht gestart

Op zaterdag 25 mei a.s. organiseert Rotary Groningen-West voor de 17e maal de Leekstermeerwandeltocht. Een jaarlijks wandelevenement dat in onze regio en ook daarbuiten inmiddels een begrip is geworden. Het aantal deelnemers is door de jaren heen uitgegroeid tot ruim 1.000 per keer. Ook dit jaar zijn er mooie routes uitgezet rond of langs het Leekstermeer en door het fraaie natuurgebied De Onlanden. U kunt kiezen uit vier afstanden van respectievelijk 10, 17,5, 25 en 40 kilometer. Start en finish zijn traditioneel bij Infocentrum Landgoed Nienoord in Leek. Op deze plek en ook onderweg is er op diverse plekken een muzikaal onthaal wat bijdraagt aan een gezellige sfeer.

Deelname aan de wandeltocht is alleen mogelijk door u vooraf in te schrijven.
De inschrijving is inmiddels gestart, dus schrijf u in!

MEER INFO EN INSCHRIJVEN...

Door deelname aan deze editie steunt u maar liefst drie goede doelen:

• Een deel van de bijdrage gaat naar de Voedselbank Westerkwartier (Noordenveld). Er zijn veel kinderen van gezinnen die helaas zijn aangewezen op het gebruik maken van de Voedselbank. Jaarlijks willen ze gezinnen met kinderen een verzorgd dagje uit aanbieden naar een speelpark of een zwembad en daarnaast ook een verzorgd dagje uit naar het Museumplein in Grootegast, met daarin onder meer het Legiomuseum.
  • Daarnaast steunen we het project Pakjesboot. De voedselbank zorgt samen met Humanitas, Stichting Leergeld en Platform Kerken Westerkwartier dat Sinterklaas op 5 december geen kinderen vergeet. Voor de jaren 2024 t/m 2027 willen we dit project graag ondersteunen.
  • Ook gaan we een bijdrage geven aan kledingbank Westerkwartier, specifiek bestemd voor kinderkleding en schoeisel