Rally met een glimlach

Monarch Rally, rally met een glimlach

Op een heerlijke zonnige dag is op zondag 2 oktober 2022 voor de zesde keer de “Monarch Rally, rally met een glimlach” gereden. Door het educatieve karakter een rally voor jong en oud.

De start was bij Grand Café De Witte Olifant in Klazienaveen.

Deze keer waren landerijen, molens, bossen, kastelen, dorpjes, recreatieplassen, het Reest- en Vechtdal en vele andere bezienswaardigheden in het prachtige Drents- en Overijsselse landschap het decor van de rally.

Tijdens de koffiestop moest de chauffeur een rijvaardigheidsproef doen en gelijktijdig de bijrijder een verkeerstheorie examen afleggen. De prachtige route werd vervolgd door het Overijsselse landschap langs kastelen, landgoederen en het Vechtdal naar de lunchstop waar soep met broodjes werd genuttigd. Na de lunch nog meer prachtig Overijssels landschap en bij de recreatieplas De Oldemeijer de theestop met een educatieve speuropdracht, speciaal om te genieten van de prachtige omgeving.

Na vele kilometers te hebben genoten van het Drents-Overijsselse Landschap stond aan het eind van de rally een zeer goed verzorgd buffet klaar bij het Zalencentrum d’Aol Meul in Veenoord.

Dankzij de weergoden, de prachtige route, het educatieve karakter, de gulle sponsoren en vooral de enthousiaste deelnemers werd het een prachtige dag met een heel mooi resultaat voor het goede doel Stichting Kinderkamp Zuid Oost Drenthe.

De naam “Monarch Rally, rally met een glimlach”, is ooit bedacht door een van onze leden en mede initiatiefnemer van de rally, Anne Buursema. Helaas hebben we door zijn overlijden op 1 augustus 2022 afscheid van hem moeten nemen, maar met een glimlach zal hij altijd in onze herinneringen aanwezig zijn.