16e Leekstermeer Wandeltocht 2023

Wandel mee met de 16e Leekstermeer Wandeltocht op 3 juni 2023

Op zaterdag 3 juni 2023 kunt u weer deelnemen aan de Leekstermeer Wandeltocht. Inmiddels is dit wandelevenement in onze regio en ook daarbuiten een begrip geworden en is het aantal deelnemers over de jaren uitgegroeid tot over de 1000 per keer. Ook dit jaar zijn weer nieuwe aantrekkelijke routes uitgezet rond het Leekstermeer, de Onlanden en de Kop van Drenthe.

U kunt kiezen uit vier afstanden van 10, 17 ½, 25 en 40 km. Dus of u nu een gezellige wandeling wilt maken voor de ontspanning of juist een grote afstand wilt lopen om bijvoorbeeld te trainen voor de Nijmeegse Vierdaagse, het is allemaal mogelijk. De start en finish is traditioneel bij het Infocentrum Landgoed Nienoord te Leek. Op deze plek en ook onderweg is er weer op diverse plekken een muzikaal onthaal wat voor een feestelijke sfeer zorgt.

Deelname aan de wandeltocht is alleen mogelijk door u vooraf in te schrijven. Inschrijving is mogelijk vanaf 1 maart 2023 via de site www.leekstermeerwandeltocht.nl. Hierop vindt u alle informatie over deelname aan de 16e Leekstermeer Wandeltocht en meer.

De opbrengst van de Leekstermeer wandeltocht komt weer geheel ten goede aan een goed doel in het Westerkwartier. Door deelname aan deze wandeltocht steunt u dit jaar de Humanitas kindervakantieweken. Kinderen die om diverse redenen niet op vakantie kunnen gaan krijgen hierdoor de mogelijkheid om samen met leeftijdsgenootjes naar een vakantieboerderij te gaan. Ieder jaar gaan 25 kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar mee.

(Voor meer informatie over deze stichting: https://www.humanitas.nl/afdeling/westerkwartier/activiteiten/kindervakantiekampen)

De organisatie van de Leekstermeer Wandeltocht is in handen van Rotary Groningen-West