Steun aan Voedselbank Westerkwartier

RC Groningen-West ondersteunt Stichting Voedselbank Westerkwartier

Enerzijds door de grotere toeloop van klanten door de Coronacrisis en anderzijds doordat supermarkten hun producten die tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanlopen in het kader van duurzaamheid voor sterk gereduceerde prijzen zijn gaan verkopen in plaats van deze te schenken aan de voedselbanken, kwamen medio 2020 feitelijk alle voedselbanken in Nederland in het nauw.

Om te voldoen aan de vraag waren de voedselbanken voor het eerst in hun bestaan gedwongen om op relatief grote schaal voedsel te gaan inkopen. Zo ook de Stichting Voedselbank Westerkwartier.

Om deze nood enigszins te lenigen is RC Groningen-West in 2020 de voedselbank te hulp geschoten. Twee keer is in natura bijgedragen aan hun voedselvoorraad door onder de leden voedsel in te zamelen en dit aan de voedselbank te schenken. Daarnaast is ook twee maal een bedrag gedoneerd, eenmaal in juni en eenmaal in november 2020, waarmee de voedselbank voeding voor haar klanten kon inkopen.

RC Groningen-West hoopt met het voorgaande opnieuw te hebben bijgedragen aan het werk van de voedselbank Westerkwartier. Onze RC draagt deze organisatie een warm hart toe. Eerder, in 2015, heeft onze club de Voedselbank Westerkwartier een nieuwe bestelbus geschonken.