Deelname RC Groningen West End Polio Now-actie

.Actie End Polio Now 2020

Rotary werkt al meer dan 35 jaar aan de uitroeiing van polio en ons doel om de aarde van deze ziekte te bevrijden is in zicht. We zijn als Rotary in 1979 begonnen met vaccinaties voor 6 miljoen kinderen in de Filippijnen. Toen Rotary en onze partners in 1988 de GPEI oprichtten, waren er nog elk jaar 350.000 gevallen van polio in 125 landen.

Tegenwoordig hebben we het aantal gevallen van polio met 99,9 procent verminderd en melden slechts twee landen nog steeds gevallen van wild poliovirus: Afghanistan en Pakistan.

In oktober dit jaar hebben we als RC Groningen West weer meegedaan aan de jaarlijkse tulpenbollenactie waarvan de verkoopopbrengst naar de bestrijding van polio gaat. De opbrengst van ieder doosje tulpenbollen wordt vervolgens door de Bill & Melinda Gates foundation nog twee maal verdubbeld.

We hebben weer tientallen doosjes tulpenbollen afgenomen en ook onze zusterclubs in Polen en Engeland bereid gevonden om doosjes tulpenbollen aan te schaffen voor het goede doel. We hebben daarmee een mooi resultaat voor deze actie kunnen behalen.

Voor meer informatie over polio en de bestrijding daarvan zie onderstaande link: