Wie wij zijn en wat we doen!

Het Jaarthema van Rotary voor 2018-2019, zoals toegelicht door Barry Rassin, de president van Rotary International is ‘Be the inspiration’. De gedachte is om als Rotary op een inspirerende en zichtbare manier in de samenleving aanwezig te zijn en zo nog meer te kunnen bereiken.

Wij zijn van mening dat wij als Rotary Groningen-West in de eerste plaats en voor alles een inspirerende groep mensen voor elkaar moeten willen zijn. Een betrokken, vertrouwde en levendige basis waar we als leden graag komen, waar we naar uitzien om op de dinsdag naartoe te gaan, naar elkaar omzien als er iets aan de hand is. Een club die je bezieling en energie geeft, humor ook en plezier. Een club ook waar dingen worden ondernomen met passie zonder dat het moeite kost. Waar je jezelf kunt zijn. Verschillend kunt zijn ook. Waar je jezelf en verschillend kunt zijn.

Een Rotary club met geïnspireerde mensen maakt dat we als club daadkracht uitstralen. Op zo’n manier dat andere mensen het fijn vinden om bij ons in de buurt te zijn. Inspiratie trekt nieuwe leden aan. We moeten laten zien wie we zijn en wat we doen. Een inspirerende, gezellige en op elkaar betrokken club zal zich juist ook in willen zetten voor anderen.

Naar iemand luisteren kan ook inspireren. Het is van belang om te zorgen voor goede onderwerpen, een mooi programma, met mensen naar wie we graag luisteren. Die mensen en thema’s die onze club inspireren. Onze programma commissie is daar voortvarend mee aan de slag gegaan.

We zijn een service club, die zich maatschappelijk verantwoordelijk weet, vooral voor hen die het in veel gevallen in opleiding, sociaal-economische omstandigheden of fysieke beperkingen, veel minder hebben getroffen dan wij zelf. We blijven ons daarom het komend jaar met veel plezier en trots onze kernactiviteiten voortzetten, natuurlijk. Natuurlijk met de LMWT, de Euromeeting en haar charities, de End Polio Now actie, de High Tea in het Zonnehuis en mogelijk andere activiteiten die op onze weg komen. Daarbij willen we als voorzitters wel aantekenen, dat we steeds goed moeten bedenken wat voor ons als club mogelijk en haalbaar is. Daarbij geldt wat ons betreft het motto, ‘Niet het vele is goed, maar het goede is veel’.