xx

Nikki’s Place in Chiang Mai

Je kunt niet de hele wereld veranderen,
maar wel de hele wereld van een kind.

Als Rotaryclub Harlingen nodigen we regelmatig inspirerende sprekers uit om ons iets te vertellen over maatschappelijke ontwikkelingen. Regelmatig zijn dat ook onderwerpen die ons als Rotary nauw aan het hart liggen en waar we ons ook graag voor in willen zetten. Naar dergelijke sprekers hoeven we niet eens altijd op zoek, ze zijn soms ook heel dichtbij!

Zo hadden we op woensdag 3 november Wessel Veenstra, van onze zusterclub in Franeker, te gast. Wessel is al jaren betrokken bij een kindertehuis in Thailand en hij wilde ons daar graag meer over vertellen. Wessel wist ons op een pakkende manier te vertellen over waarom hij zich inzet voor een kindertehuis zo ver weg en wat dat voor hem en zeker ook voor de mensen daar betekent!

Nikki’s Place in Chiang Mai is 25 jaar geleden gestart om weeskinderen met HIV/Aids op te kunnen vangen en een liefdevol huis te kunnen geven. Wat toen begon met 2 baby’s die in het Thailand van toen opgegeven waren, “Leave them to die”, is nu uitgegroeid tot een opvanghuis voor meer dan 100 kinderen! Deze kinderen krijgen in Nikki’s Place de kans om een normaal leven te gaan leiden, ze worden niet alleen opgevangen en gevoed, maar ontvangen ook scholing en groeien op in een beschermde omgeving.

Wessel Veenstra zet zich al jaren in voor dit mooie project en als hij niet daar is om te helpen, dan probeert hij hier in Nederland ondersteuning te krijgen voor de kinderen daar. Het opvangen van de kinderen is vanzelfsprekend een kostbare zaak (ook in Thailand!), maar met hulp van vele donateurs is er in de afgelopen jaren een prachtig tehuis met goede faciliteiten gerealiseerd, zelfs een tandartskliniek is nu beschikbaar voor de kinderen! Maar vanzelfsprekend kost de zorg die aan de kinderen geboden wordt ook veel geld. En daarnaast, zoals Wessel zelf zegt: “Wie vang je op, en wie niet?”….Er zijn nog steeds veel kinderen in de regio die opvang nodig hebben en vanwege het succes van Nikki’s Place komen er steeds meer aanvragen om hulp vanuit andere delen van het land.

Er is dan ook nog steeds behoefte aan steun vanuit donateurs, mensen die bijvoorbeeld een kind op afstand willen adopteren. Dat kan voor maar € 25 per maand! Als Rotary Harlingen vragen we graag aandacht voor dit fantastische project, waar echt iedere gedoneerde euro terecht komt bij de kinderen van Nikki’s Place! Wilt u helpen? Doneer dan een klein bedrag of adopteer een kind. Je kunt niet de hele wereld redden, maar hiermee misschien wel een kind een toekomst geven!

Link: Ja, ik help! – Stichting Nikki's Friends (nikkisfriends.nl)