Actie End-Polio-Now-febr22

Huizen, 23 november 2021

Persbericht Rotary Clubs Huizen

Rotary en de Huizer ondernemers helpen in de strijd tegen polio.

We zijn een jaar verder en dit wordt de tweede actie tulpenbollen planten in de Covid-19 crisis.

Covid merken we nog dagelijks, en soms worden we er persoonlijk door geraakt, in de familie- en vriendenkring, of in ons bedrijf.

We zijn al bijna twee jaar aan het worstelen met wat nu wel en wat nu niet meer kan of mag en kijken uit naar een normaal leven, tenminste die hoop hebben velen.

Het is nog niet zo lang geleden dat wereldwijd, maar ook in Nederland, kinderen besmet werden met een ander virus, namelijk het poliovirus.

Gelukkig is al in de zestiger jaren een vaccin ontwikkeld, maar het vergde nog een jarenlange inspanning om polio echt de wereld uit te krijgen.

Rotary International heeft zich verbonden aan dit doel en we zijn nu eindelijk bijna poliovrij! Alleen in Pakistan en Afghanistan komt er nog polio voor.

Pas als ook daar alle kinderen gevaccineerd kunnen worden is polio voorgoed de wereld uit. Tot die tijd moeten wereldwijd alle kinderen gevaccineerd blijven worden, anders kan het virus zomaar weer de kop opsteken.

Afbeelding met bloem

Automatisch gegenereerde beschrijvingIn deze Covid periode willen de Rotary Clubs Huizen en Huizen-Gooimeer niet alleen helpen om Polio de wereld uit te krijgen, maar ook om met de speciale End-Polio-Tulp het rondom een aantal jongeren begeleidingshuizen op te vrolijken.

Zeg maar een win-win, met bijkomend voordeel dit voorjaar weer nieuw leven.

Afbeelding met binnen, tafel, voedsel, zitten

Automatisch gegenereerde beschrijving

Daarvoor hebben de beide Rotaryclubs en een aantal Huizer ondernemers nu voor de tweede keer niet alleen geholpen bij de ‘End Polio Now’ actie maar willen ze ook tegelijkertijd aandacht geven aan die jongeren die niet zelfstandig kunnen leven, wonen en werken.

Het is weer gelukt om 2500 tulpenbollen te kopen.

Aanstaande zaterdag 27 november beginnen we bij de Amer om 9.30 uur met koffie en door de jongeren zelfgemaakte koeken.

Om 10.00 uur zullen Bert Rebel en Coen Hoencamp het startschot geven door de eerste bollen te planten.

In de tuinen van ede Amer willen we 22000 tulpenbollen gaan planten.

Ook gaan we bollen planten in grote bloempotten die we gaan plaatsen bij de Hermelijn, de Westhove en de Haar.

Naast de leden van de Rotary, zal ook wethouder Bert Rebel en burgemeester Niek Meijer, maar ook de gouverneur van de Rotary, Coen Hoencamp, helpen met planten.

Mooi om te weten is dat de opbrengst van deze actie € 1000,= bedraagt, en dit bedrag wordt door de Bill Gates Foundation verdubbeld, dus totaal brengt dit alleen al in Huizen €3000,= op.

En dan te bedenken dat Rotary deze actie in heel Nederland aanvoert, en deels daarbuiten.

Met veel dank aan de Huizer ondernemers; Klein Groenvoorziening, Eekel Architect & Bureau en Onyva en uiteraard de leden van de beide Rotary clubs.

Onze vraag of U in uw krant aandacht zou willen besteden aan dit bijzondere evenement?

Rotary Huizen Gooimeer

Rotary Huizen