Wandelen voor water 22 maart 2016

C:\Users\Gert-Jan\Documents\Rotary\Website\Backup bestanden Bart\wetransfer 1\waterkindjes.jpg

Heb je je ooit afgevraagd of er wel water uit de kraan zou komen? “Natuurlijk niet” is dan het antwoord. Maar is dat wel zo natuurlijk? 120 Liter per dag verbruiken wij, en dat is grotendeels comfort water. Als het alleen sanitair zou zijn of voor consumptief drinkgebruik dan is dat vele malen minder. In Afrika vragen kinderen en vrouwen zich dat soms iedere dag af. Zou de put droog staan, is de regen al gevallen. Kinderen lopen daar als opdracht in het gezin iedere dag gemiddeld 6 kilometer naar het waterpunt en brengen dan 6 liter water mee terug naar huis. Dat is een mooi thema om te gebruiken in wandelen voor water. Kinderen die 6 km met 6 liter water lopen in schoolverband worden gesponsord. Het geld is voor een waterdam in Ethiopië. Kijk op www.wandelenvoorwater.nl.