Dorpsdiner 2019 oproep voor goede doelen-projecten

Datum persbericht: Laren, 24 januari 2019

Vrij voor publicatie

Dorpsdiner Laren terug op de Brink!

Rotary Laren-Blaricum organiseert dit jaar op zondag 2 juni voor de 14e keer het Dorpsdiner in Laren en keert terug naar haar vertrouwde locatie vlak voor de Basiliek, op de Brink.

Vorig jaar besloot het bestuur van het Dorpsdiner een ander concept uit te proberen. Zo werd het diner verplaatst naar de tuin van Museum Singer Laren, was er zelfbediening en werd het witte kledingvoorschrift losgelaten.

Traditie in ere hersteld

Voorzitter van de commissie Dorpsdiner, Ton Cieraad: “Na twaalf jaar Dorpsdiner op de Brink wilden we graag eens experimenteren met een ander concept. Zelfbediening in plaats van uitserveren van het diner, in de intieme en romantische Singertuin in plaats van het meer open karakter van De Brink en feestkleding in plaats van mediterraan wit. Maar na een grondige evaluatie na afloop, moesten we constateren dat onze gasten toch de voorkeur geven aan het diner in de oorspronkelijke vorm. Daarom hebben we besloten de traditie van het diner in ere te herstellen. Dus wij verzoeken alle gasten weer in het wit te komen en het diner wordt als vanouds uitgeserveerd. Op de Brink, in het hart van Laren.”

Voor en door Laren

Voor het diner heeft de organisatie van het Dorpsdiner Maarten Beuningh van zMaakt! in de arm genomen. Welbekend van het jaarlijkse Asperges in de Akker-evenement in Blaricum. Ook Bakkerij Tetteroo en Wijnhandel Wesseling zullen als trouwe sponsor van het Dorpsdiner weer een bijdrage leveren om de culinaire beleving compleet te maken.

Het Dorpsdiner wordt meer dan ooit een diner voor Laren door Laren. Wat is er leuker dan gezellig en lekker tafelen met je buren, sportteam, vrienden van je vereniging of club? Lokale winkeliers en ondernemers zijn uiteraard ook van harte welkom om deel te nemen, als sponsor of gast. Lokaal entertainment gaat bijdragen aan de couleur locale en de opbrengst van het diner komt geheel ten goede aan een of meerdere lokale doelen. De voorbereidingen zijn in volle gang: wij houden u op de hoogte!

Oproep lokale projecten voor Dorpsdiner

Rotary Laren-Blaricum nodigt organisaties uit om een voorstel in te dienen voor een lokaal project.

Deze doelen zullen worden ondersteund uit de opbrengst van het Dorpsdiner.

In maart a.s. bepaalt de Rotary welke doelen in aanmerking komen voor een bijdrage aan hun project. Al naar gelang de aard en omvang van de benodigde gelden zal de Rotary een of meerdere doelen uitkiezen. Streefbedrag voor de totale opbrengst van het Dorpsdiner is tussen de 17.500 en 25.000 euro.

Hoe meldt u een project aan?

Projecten kunnen worden aangevraagd in de categorieën cultuur, maatschappelijk, sport, natuur en zorg en welzijn/gezondheid. De voorkeur ligt bij projecten in Laren-Blaricum en Eemnes, die een bijdrage leveren aan de verbetering van de maatschappelijke kwaliteit of betrokkenheid.

Organisaties dienen een korte projectbeschrijving aan te leveren met daarin een omschrijving van hun organisatie, het project, de benodigde middelen, de realisatietermijn en de kosten. Ook dienen zij aan te geven of er sprake is van co-financiering, wat de zichtbaarheid kan/zal zijn van het project en hoe zij bijvoorbeeld door deelname denken bij te dragen aan het dorpsdiner zelf.

Stuur uw voorstel voor 15 maart aanstaande naar dorpsdiner@outlook.com. Eind maart worden de inzendingen beoordeeld waarna de keuze van de goede doelen en projecten voor 2018 zo snel mogelijk bekend zal worden gemaakt.

Bedankt voor uw aandacht.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met

Mw. Anya Pieroen van Rotaryclub Laren-Blaricum tel. 06-2700 5202