Sport- en Speldag 2017 bijzonder geslaagd

SPORT- EN SPELDAG ROTARY GESLAAGD

Ondanks af en toe een spatje regen hebben afgelopen zaterdag meer dan zeventig kinderen zich van hun sportiefste kant kunnen laten zien op Fort Vreeswijk. Alweer voor de elfde keer heeft Rotaryclub Nieuwegein deze jaarlijks terugkerende Sport- en Speldag georganiseerd,speciaal voor jongeren met een verstandelijke beperking uit Nieuwegein en omgeving

Na de opening van de spelen door wethouder Martijn Stekelenburg en een spetterende ‘warming-up’ zijn de deelnemers en hun begeleiders in teamverband de uitdaging aangegaan. Zij die niet aan deze sportieve uitdaging kunnen of willen deelnemen, wacht een scala van andere activiteiten, zoals schilderen, tekenen en knutselen.

Na een zeer geslaagde en sportieve ontmoeting, zit het actieve deel er op en reikt wethouder Hans Adriani de deelnemers hun welverdiende kampioensmedaille uit. Hierna hebben de kinderen en hun ouders of begeleiders nog kunnen genieten van een uitgebreide barbecue en de zang van Bunny Konijn.

Na een mooie, maar zeker ook een vermoeiende dag, waarbij het weer zich uiteindelijk toch van een goede kant heeft laten zien, zijn de kinderen wederom huiswaarts gekeerd; enthousiast en er vast van overtuigd om volgend jaar weer van de partij te zijn.

Vele sponsoren hebben voor deze kinderen de dag tot een onvergetelijke gebeurtenis gemaakt.

Rotaryclub Nieuwegein wil met haar activiteiten een bijdrage leveren aan een betrokken samenleving, contacten tot stand brengen en steun geven aan elkaar. Deze Sport- en Speldag past daar prima bij.

Nieuwegein, 4 juli 2017