© 2021 Rotary in Nederland.

Lunteren 2017

Afgelopen weekend was er weer het jaarlijkse selectieweekend voor de mogelijke prebounds van 2018-2019. Van vrijdag tot zondag zaten we gezamenlijk met alle potentiële aankomende uitwisselingsstudenten in de Wildwal in Lunteren. Wat was het weer gezellig! De Rotex heeft allerlei spelletjes en activiteiten georganiseerd met als doel de prebounds wat meer uit hun comfortzone te laten treden en om elkaar wat beter te leren kennen. Zaterdagmiddag kwam het goede nieuws: iedereen was door de selectieprocedure heen! Dat betekent dat ze allemaal op exchange mogen! Wat een blije gezichten, prachtig!

Hieronder 2 korte verhaaltjes van 2 aankomende uitwisselingsstudenten.

https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795156_1907904362605874_4260398662992981431_n.jpg?_nc_cat=0&oh=02eeca3d8e6312ae9585cab1fc2e38fd&oe=5B564232Op vrijdag begon het weekend. Iedereen had een zelfgemaakt vision board en een streekproduct bij zich. We verzamelden ons met z’n allen en deden een aantal opdrachten/spelletjes om elkaar beter te leren kennen. Daarna gingen we hard aan de slag voor ons jaarlied! De volgende ochtend waren er presentaties van de voorgaande Exchange studenten over hun land. Hier hebben we veel extra informatie gekregen die ons uiteindelijk gaat helpen op onze Exchange. S ’avonds hebben we heerlijk gegeten en ons lied geoefend. Daarna begon het oh zo geweldige Rotex-spel... Een hilarische avond! Na dit spel werd er verteld dat er een paar uit de groep niet geschikt waren voor de Exchange en dat ze het een beter plan vonden om dat meteen bekend te maken. Je snapt wel dat de spanning omhoogging. En toen vertelde ze ons dat iedereen mee mag op exchange en de Rotary Nederland mag gaan vertegenwoordigen!! Iedereen was door het dolle heen. Het was een groot feestje. We sliepen uiteraard op tijd… 😉 Zondagochtend moesten we weer vroeg uit de veren. Na het ontbijt gingen we het bos in om een foto te maken van ieder district. We hadden nog best wat tijd over, dus begonnen we aan levend Stratego. Na het spel gingen we terug en mochten we onze prachtige dans/zang kunsten voor onze ouders vertonen. Daarna hebben we het weekend afgesloten met een gezamenlijke lunch.
Ik heb onwijs veel zin om op exchange te gaan. A dream come true!
Liefs, Linda Mietes
--------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb erg genoten van het weekend met Rotary en rotex, de planning was een beetje rommelig aan sommige kanten maar dat maakte het ook wel weer leuk voor de kinderen. Het programma dat rotex had gepland was erg leuk, de spelletjes waren grappig en ik kwam gelijk in contact met de rest van de mensen. Je werd onbewust op de proef gesteld tijdens de twee dagen, het was niet opdringerig en dat is fijn als je je ergens op je gemak moet voelen zodat je jezelf kan zijn. Erg goed gedaan dus! De leiders waren erg gezellig en zochten veel contact met ons, ze gaven je een leuk beeld van wat je te wachten staat en wat je ervoor over moet hebben. Na de presentaties heb ik wel een duidelijk beeld gekregen over wat er allemaal kan gebeuren en welke landen wat te bieden hebben. Je moest wel lang je concentratie erbij houden omdat er constant iets werd verteld, dat werd mooi opgevangen door afwisselende opdrachten te doen. De mensen en de begeleiders hebben voor een leuk weekend gezorgd.

Daniel Adney