Wandelen voor Water

Wandelen voor Water 2017

Op woensdag 22 maart 2017 was het Wereld Waterdag. Rotaryclubs in heel Nederland (en daarbuiten) organiseren dan allerlei events om geld in te zamelen voor water- en sanitatieprojecten in (met name) ontwikkelingslanden! Ook Rotaryclub Schoonhoven gaf een actieve bijdrage, samen met 300 leerlingen!!

De georganiseerde sponsorloop ‘Wandelen voor Water’ is dankzij deze 300 leerlingen van de basisscholen in Schoonhoven een groot succes geworden. Voor de 5e keer op rij liepen leerlingen van de Koningin Emmaschool, Ichthusschool, De Vlieger, De Rank en De Krullevaar (groepen 7 en 8) 6 km met 6 liter water op de rug. Er werd maar liefst € 13.100 bij elkaar gelopen door de enthousiaste kinderen, ten behoeve van Aqua for All -waarvan Hetty Brunt de cheque in ontvangst mocht nemen – die het geld besteden aan waterprojecten in Oeganda, Kenia en Tanzania.

Mooi is dat geen druppel van het water van de sponsorloop is verkwist. Het water is naar de koeien gegaan van een boer uit Vlist.

Bijzonder dit jaar is dat de leerlingen via een eigen website ook sponsors konden werven het geen heeft geleid tot deze mooie bijdrage. Dankzij Het Bastion, Arjan van Diemen (agrarisch ondernemer), Ford Schakel (bezemwagen), Café De Blauwe Duif (voor frisdrank na afloop) , Gemeente Krimpenerwaard (geen leges gerekend), burgemeester Cazemier voor het geven van het startsein, Stichting Simavi voor de hulp bij de organisatie, Rob Glastra Fotografie voor het (gratis) maken van foto's, en PLUS supermarkt voor het gratis beschikbaar stellen van 300 appels, was het een groot succes!

Rotary Schoonhoven én de scholen kijken nu al weer uit naar de volgende editie van Wandelen voor Water.

Het goede doel:

Het waterproject in Oeganda: Wash and Learn http://wandelenvoorwater2017.akvoapp.org/en/project/3890/

Foto’s impressie van de dag