Middag voor Ouderen

Rotary Middag voor Ouderen

Op zaterdag 20 mei organiseerde Rotaryclub Schoonhoven een bijzondere middag voor mensen uit de regio die een steuntje in de rug verdienen. In samenwerking met de welzijnsstichting SWOS werd een gratis gevarieerd programma geboden aan de ca. 50 aanwezigen uit de hele Krimpenerwaard. Ook de SWOBV en Stichting Belbus verleende belangeloos hun medewerking.

Na de ontvangst in het Dienstencentrum in Schoonhoven volgde een door enkele Rotaryleden en de kookvrijwilligers van SWOS verzorgde, smaakvolle driegangen-lunch. Daarbij trad ook een fonkelnieuw duo – de ReMa’s – op waarin ook een Rotarian meespeelde voor gezellige luister- en meezingmuziek gedurende hele middag. Schoonhovenaar Cock van Holten gaf een enthousiaste diavoorstelling over bekende Schoonhovenaren en de middag werd afgesloten met een onvervalste bingo waarbij fanatiek werd gestreden om de leuke prijzen die te winnen vielen. Uiteraard ging iedere aanwezige gast naar huis met een prijs.

De Rotarycommissie Community richt zich, zoals de naam al doet vermoeden, op de lokale en regionale samenleving en organiseert jaarlijks een wijnproject. Hierbij worden de wijnen zelf gebotteld en vervolgens ter verkoop aangeboden zodat de netto-opbrengst ten goede komt aan het goede doel.

Gezien de vele enthousiaste gasten werd dit gebaar enorm op prijs gesteld en was de wens om dit te herhalen duidelijk hoorbaar

De aanwezige gasten genoten zichtbaar van de aangeboden, volledig verzorgde middag in het Dienstencentrum Schoonhoven.

foto van Rene Kuzee.