xx

Speeddaten 2023

Wat wil je later worden….ROTARY SPEEDDATE!

Project beroepskeuze

Speeddaten met Rotarians is een beroepenproject van Rc Schoonhoven met leerlingen uit het voortgezet onderwijs. Het kiezen van een beroep gebeurt soms gevoelsmatig. Sommige leerlingen weten al jaren wat ze willen worden, anderen twijfelen nog. In de Rotary zijn zeer veel beroepen vertegenwoordigd. Het ledenbestand is zo veelzijdig mogelijk met zoveel mogelijk beroepen (liefst van ieder beroep 1).

Om leerlingen zich breed te laten oriënteren, zijn ze dus bij Rotary Schoonhoven aan het goede adres. Via een speeddate gesprek mag (bijna) alles gevraagd worden. Doelstelling: informatie uitwisseling tussen professional en leerling. Vooraf geven de studenten in spe aan met welke beroepen ze liefst even kennismaken of concrete vragen hebben. In een korte ‘date’ met de ervaringsdeskundige kan dan verder kennis worden gemaakt. Van dokter tot predikant, van organisatiekunde tot politie.

De speeddate van 2023 is een initiatief van Rotary Schoonhoven in samenwerking met Het Schoonhovens College. Zowel leerlingen, de decaan en de „professionals“ kijken er weer met goed gevoel op terug!

Foto’s: Twitteraccount Schoonhovens College