Rotary Rode kruis Boottocht 2006

Rotary Rode Kruis Boottocht

8 september 2006

(Foto: Paul Hendrikx van de Rotary Club Son en mevr. Crebolder van het Rode Kruis feliciteren elkaar met de succesvolle realisatie van de 21e Rotary Rode Kruis boottocht)

Op vrijdag 8 september jl. werd voor de 21e keer door Rotary Club Son in samenwerking met het Eindhovense Rode kruis de jaarlijkse boottocht georganiseerd voor de sociaal geïsoleerde en veelal gehandicapte medemensen uit de regio Eindhoven. Zoals voorgaande jaren gingen ook dit jaar weer ca. 80 personen mee. ’s Ochtends reisden wij per luxe touringcar naar Drimmelen om daar over te stappen op een ruime en voor eenieder toegankelijke rondvaartboot ‘De Zilvermeeuw 4’. De Zilvermeeuw en haar kapitein lieten ons op het water de mooiste plekjes van het Nationaal Park de Biesbosch zien. De weergoden waren ons bijzonder goed gezind: een zonovergoten dag, die op menig gezicht na afloop een gezonde roodbruine kleur achterliet. Eventjes werden de zorgen van het leven door deze ontspannende tocht bij eenieder weggenomen. Gezamenlijk werden er zelfs uit volle borst allerlei bekende zeemansliederen ten gehore gebracht en een klein dansje op het achterdek maakte de dag helemaal compleet. Voldaan en door de wind schoongeblazen stapten we om 17.00 uur weer aan wal.

Het Eindhovense Rode Kruis selecteert jaarlijks met zorg de deelnemersgroep die hiervoor in aanmerking komt en Rotaryclub Son staat daarbij garant voor de gehele organisatie. Rotary Club Son heeft drie jaar geleden de organisatie van deze jaarlijkse boottocht dankbaar overgenomen van de Rotary Club uit Best. Het succes van deze boottocht is mede te danken aan een aantal overige Rotary Clubs in onze regio: Rotary Club Eindhoven, Eindhoven-Noord, Eindhoven-Veldhoven en Best die de bootocht met een financiële bijdrage ondersteunen.

De historie van het evenement en de blijdschap van de opvarenden hebben binnen de gelederen van Rotary Son ook dit jaar weer de impuls gegeven om het project vooral te blijven continueren.

De verwachting is dat de organisatie voor 2007 op de zelfde manier uitgevoerd zal gaan worden als dit jaar. Omdat we als Service Club elk jaar meer enthousiast worden over deze boottocht willen we samen met het Rode Kruis en de overige deelnemende Rotary Clubs onderzoeken in hoeverre er jaarlijks meer opvarenden bij deze boottocht betrokken kunnen worden.

“Voor vele eenzamen en gehandicapten was het opnieuw een onvergetelijke dag. Het is niet in woorden uit de drukken wat een plezier de deelnemers telkens weer aan zo’n dag op het water beleven!

Meer informatie te verkrijgen bij:

Paul Hendrikx

e-mail adres: p.hendrikx@p-v-m.nl

(foto: de deelnemers van de Rotary Rode Kruis Boottocht 2006)