Nieuwe leden

Hoewel wereldwijd Rotary niet groeit, kost het ons geen moeite het aantal leden op peil te houden en steeds te verjongen.
Rotary hanteert classificaties: per beroepsgroep hebben we één lid. In de praktijk gaan we hier soepel mee om. De persoon zelf staat bij ons voorop. Het classificatieprincipe is wel richtinggevend bij het voorstellen van nieuwe leden.

Voor het aanbrengen van nieuwe leden hanteren we een voorstel procedure, die een vertrouwelijk karakter heeft en het volgende inhoudt:

·

Een kandidaat lid wordt) schriftelijk door twee leden (mentoren) voorgesteld aan de voorzitter van de classificatiecommissie, middels een beknopte beschrijving van leven en werk.

·

Deze commissie bespreekt het voorstel en stelt het bestuur al dan niet voor om het kandidaatlid voor te dragen aan de clubleden.

·

De voorzitter maakt dit op de clubbijeenkomst en via het weekbericht bekend aan de leden.

·

Leden hebben de mogelijkheid binnen veertien dagen eventuele bezwaren bij de voorzitter kenbaar te maken.

·

Bezwaren worden met de voorstellers besproken.

·

Pas als alles akkoord is wordt de kandidaat uitgenodigd een drietal bijeenkomsten bij te wonen.

·

Als de kandidaat na deze bijeenkomsten aangeeft zich bij de club te willen aansluiten wordt zij/hij op de eerstvolgende reguliere bijeenkomst geïnstalleerd.

Van belang is dat de betrokken clubleden bij deze procedure de grootse zorgvuldigheid in acht nemen en zich bewust zijn van het strikt vertrouwelijke karakter van het werven van nieuwe leden.