Onze club

Rotaryclub Utrecht West werd opgericht in 1955. Met ongeveer 60 leden is het één van de grootste clubs in het district. De basisgedachte van Rotary wordt door ons volledig onderschreven: het ideaal van dienstvaardigheid als grondslag van een waardige ondernemingsgeest. Het Engelstalige motto beschrijft dit zeer kernachtig: 'service above self'.

Tijdens de bijeenkomsten is die grondhouding steeds latent herkenbaar, maar voert niet de boventoon. De bijeenkomsten worden gekenmerkt door vrolijke vriendschap op basis van collegialiteit. We zijn allen lid op grond van ons beroep, onze 'classificatie'. Onze specifieke inbreng als beroepsbeoefenaar geeft de club zijn eigen karakter. De meesten van ons vinden binnen hun werkomgeving niet hun vrienden. Vriendenkring en werkkring zijn veelal gescheiden. In onze club bestaat juist een mooie mengvorm!