Inzamelactie Voedselbank 2019

Vrijdag 12 april was de inzamelactie voor de voedselbank Utrecht. Het resultaat was overweldigend. Ook de reacties van het winkelend publiek waren zeer positief: van "dit is een goede actie" tot "dit moeten jullie elke week doen".

Om 16.00 uur werd gestart bij AH aan de Biltstraat. De commissie community service had de actie goed voorbereid: er waren hesjes van Rotary, een vaandel en spandoek van de Voedselbank, briefjes voor het winkelend publiek met gewenste boodschappen en het allerbelangrijkste: Rotarians om de actie uit te voeren Ook twee bestuursleden van de Voedselbank waren bij de aftrap aanwezig.

De eerste twee uur van de actie waren er genoeg Rotarians om bij AH én de Jumbo tegelijkertijd de inzamelactie te houden.

https://gallery.mailchimp.com/d1abd049b7c6159c73d9c9f25/images/4b1d7fd3-8fdf-45d0-bf52-4af37ce2104b.jpegVanaf de start werden de kratten bij de uitgang van de winkels al snel gevuld met boodschappen voor de voedselbank. Direct bij binnenkomst in de winkel stonden twee karretjes waaruit het winkelend publiek een keuze kon maken, maar er waren ook mensen die zelf hun keuze in de winkel wilden maken. Sommigen ging zelfs even snel naar huis om overtollige boodschappen uit hun voorraadkast aan de voedselbank te schenken.

Kortom een prachtige opbrengst: namelijk twee pallets met goed gevulde kratten met grote diversiteit aan boodschappen die met Pasen in de tassen van de voedselbank gebruikers zitten. Een actie die wat ons betreft voor herhaling vatbaar is.