Kookevent met vluchtelingen deel II

Kookevent met vluchtelingen – deel II

Net zoals 18 juli vond er een bijeenkomst plaats met vluchtelingen die in de Kookfabriek gerechten uit hun eigen land konden koken. De bijeenkomst werd weer georganiseerd door onze club in samenwerking met Stichting Welkom in Utrecht. Deze keer waren vooral mensen uit Syrië, Palestina, Jemen en Egypte. De notulist is onder de indruk van de veerkracht van de vluchtelingen, waarvan er velen Engels spreken. Vooral een aantal kinderen blijkt al heel wat Nederlands opgepikt te hebben op de Taalschool.

Ook nu hebben we allemaal samen genoten van de mooi opgemaakte schalen met rijst/kip/vlees gerechten, Egyptische vissoep en heerlijke salades. Vrouwen, mannen, en kinderen hielpen allemaal mee in het maken van de vele gerechten.

Na afloop van het diner is alles wat over was in bakjes gedaan en zo kunnen de vluchtelingen ook in hun opvang nog nagenieten.