Extra activiteiten

De reguliere bijeenkomsten op de maandagavond vormen de meest frequente activiteit.

Eens per jaar is er een barbecue bij één van de leden thuis. Dit valt meestal samen met de bestuurswissel.

Daarnaast zijn er drie soorten bijeenkomsten bij mensen thuis; ieder lid wordt gestimuleerd aan minstens één van die avonden mee te doen.

'Avondjes van Acht'
Vier leden met partners die elkaar, bij één van de leden thuis, ontmoeten; vaak voor een informeel diner. Allerlei onderwerpen zijn welkom om besproken te worden, maar vooral ook om elkaar (beter) te leren kennen. Dit zijn mooie gelegenheden om elkaar beter te leren kennen. Onder andere hier worden de Rotary-vriendschappen geboren.

'Avondjes van Zes'
Zes leden komen bijeen (zonder partner) om te discussiëren over een bepaald onderwerp.
De conclusies worden later plenair gedeeld met de andere leden van de club.

'Self Talk'
Dit zijn bijeenkomsten waarin één lid aan max. 5 medeleden een avond lang vertelt over zijn of haar leven, successen, teleurstellingen, etc. De anderen kunnen daarop reageren door het stellen van vragen. Leden doen dit in een vast groepje van maximaal 6 personen. Ieder lid komt aan de beurt.
Dit verdiept de onderlinge band nog veel sterker uiteraard.

Tenslotte werkt onze club structureel samen met stichting Met je Hart. Eens per maand brengen we eenzame ouderen samen voor een gezellig diner. We halen de mensen op en eten met ze mee.