Wat doen we?

Met de Mauritsgroep in de Natuurspeeltuin

Wat doen we?

Wat ons bindt, is de bereidheid om ons in te zetten voor de samenleving. Onder het motto Service above Self steken we regelmatig de handen uit de mouwen voor Voedselbank Voorschoten, Scouting Mauritsgroep en Stadstuin Rusthout.

Elke Rotaryclub kent vijf Avenues of Service. Club Service richt zich op het versterken van de club, Vocational Service stimuleert leden om integer te handelen, Community Service gaat over inzet voor het algemeen belang, International Service bevordert vrede en begrip voor elkaar en Youth Service ondersteunt jongeren in hun ontwikkeling.

Van beroepspraatje tot schilderwerk

Aan al die avenues besteden we aandacht, van een beroepspraatje in onze eigen club tot het verkopen van tulpenbollen voor End Polio Now. Afgelopen jaar hielpen we bijvoorbeeld met het schilderen en inrichten van de huisvesting voor vluchtelingen uit Oekraïne en oefenden we sollicitatiegesprekken met mbo-studenten.

Dinsdagavond in het Wapen van Voorschoten

Onze clubbijeenkomsten vinden plaats op dinsdag in het Wapen van Voorschoten:

·

De eerste en derde dinsdag van de maand komen we bijeen van 18.00 tot 20.00 uur. Het programma bestaat uit een inloopborrel van een halfuur, een maaltijd, een vergadering en een lezing.

·

De tweede en vierde dinsdag komen we bijeen van 20.00 tot 22.00 uur. We starten met een kwartier koffie en koek, gevolgd door een vergadering, een lezing en een mogelijke nazit.

Vrijdagmiddagborrel

Iedere laatste vrijdag van de maand is er een borrel met vrije inloop. Die vindt plaats in het Wapen van Voorschoten, bij een van de leden thuis of elders.