Op stap met Scouting Mauritsgroep

Bezoek aan Diergaarde Blijdorp met de Mauritsgroep

Op stap met Scouting Mauritsgroep

De Mauritsgroep biedt scouting aan kinderen met een lichamelijke beperking. Omdat de groep is gebouwd op vrijwilligerswerk, stellen we voor om af en toe een handje te helpen.

In juni 2023 staat Diergaarde Blijdorp op het programma. Gewapend met broodjes, beleg en drinken bekijken we samen met de welpen, scouts en explorers de ijsberen, giraffes, penseelzwijnen, het Oceanium en veel meer. Als extraatje overhandigen we een cheque van 700 euro. Dat was het jubileumgeschenk van Rotaryclub Iserlohn, bedoeld om te besteden aan een project naar keuze. De scouts gebruiken het bedrag voor nieuwe kampeerspullen.

Jamboree on the Air

“Als we allemaal een voorbeeld zouden nemen aan de gezellige en leuke manier waarop jullie met elkaar omgaan, dan was er een stuk minder ellende in de wereld”, zegt burgemeester Pauline Bouvy-Koene bij het 35-jarig jubileum in september 2019. Na een Jamboree on the Air met een metershoge zendmast, reikt de burgemeester het eerste insigne uit aan Frank van Ravels, die in 1984 medeoprichter was van de Mauritsgroep.

Spannende spooktocht

Een juwelendiefstal is in januari 2019 het thema van een spannende spooktocht. De welpen belanden als verdachten achter de tralies, maar dorpelingen helpen ze met een in een brood gebakken zaag te ontsnappen. In het pikdonkere recreatiegebied Vlietland verrassen we de welpen met schijnwerpers, sirenes en geheimzinnige geluiden. Eenmaal veilig aan de limonade, blijkt iemand de juwelen alleen maar op een ander plekje te hebben gelegd …

Natuurspeeltuin

In mei 2018 organiseren we een uitje naar Natuurspeeltuin Voorschoten. Zoals het hoort, starten we met het clublied en het hijsen van de vlag. Met een memoryspel raden de kinderen vervolgens onze namen en beroepen. Daarop begint het echte werk, zoals een hindernisbaan, muziek maken en water dragen. Voor de welpen en scouts blijkt inderdaad niets onmogelijk. Een kampvuur met marshmallows maakt de ochtend helemaal af.