Scholieren rennen 33 duizend euro bij elkaar voor MS

Scholieren in het Burgemeester Berkhoutpark

Scholieren rennen 33 duizend euro bij elkaar voor MS

33 duizend euro voor onderzoek naar multiple sclerose bij kinderen. Dat is de opbrengst van de sponsorloop Scholieren voor MS die we op 6 september 2012 met stichting MS Research en zeven basisscholen organiseren.

In het Voorschotense Burgemeester Berkhoutpark is een parcours uitgezet van 250 meter voor groep 5 en 6 en 350 meter voor groep 7 en 8. Om negen uur ’s ochtends geeft wethouder Inge Adema het startsignaal voor de eerste deelnemers. Iedere scholier krijgt een halfuur tijd om zoveel mogelijk rondjes te rennen voor het goede doel. Uiteindelijk nemen bijna duizend scholieren van Nutsbasisschool, De Regenboog, De Vink, Emmaus, Fortgensschool, Het Kompas en Gevers Deynoot deel aan de sponsorloop.

Goedemiddag buurman, dat maakt dan € 37,50

“Ik heb vijftien rondjes gelopen”, zegt de tienjarige Wieke trots. “Nee, ik heb niet geoefend. Maar ik zat drie jaar op hockey en nu op voetbal. De buurman zal wel schrikken want die heeft beloofd dat hij € 2,50 per rondje betaalt. In totaal heb ik achttien sponsors. Ik ben gewoon de hele straat en mijn familie afgegaan en ze zeiden allemaal ‘ja’. Op school hebben ze verteld wat MS is. Ik vind het wel belangrijk dat er onderzoek wordt gedaan. Straks ga ik naar Wesley kijken, maar ik ben vooral benieuwd naar de uitslag.”

Mikki en Wesley zingen ‘Een mooie dag’

Scholieren voor MS wordt afgesloten met een optreden van de Leidse zanger Wesley Klein. Samen met het twaalfjarige MS-patiëntje Mikki van der Zwan zingt hij onder meer de hit ‘Een mooie dag’. Tijdens het optreden overhandigt burgemeester Jeroen Staatsen een cheque met de opbrengst aan Dorinda Roos, directeur van stichting MS Research. De burgemeester complimenteert de organisatie, de sponsors en de jonge deelnemers: “Ik kan alleen maar zeggen: fantastisch, fantastisch, fantastisch.”