Rondleiding in Huize Bijdorp

Huize Bijdorp

Rondleiding in Huize Bijdorp

Op de ‘vijfde dinsdag’ van mei was onze club te gast bij Huize Bijdorp. Na ontvangst met soep en broodjes kregen we een uitgebreide presentatie over de toekomst van het klooster en een rondleiding.

Soms telt een maand niet vier, maar vijf dinsdagen. Naar goede traditie organiseren we die laatste dinsdag een excursie voor de leden en partners van onze club. 31 mei zijn we te gast bij Huize Bijdorp. Na een welkomstwoord door algemeen overste zuster Regina, gevolgd door soep en broodjes, geeft directeur van de werkorganisatie Peter Meijs een presentatie over de toekomst van het klooster.

Transitie van klooster naar nieuwe buitenplaats

Peter schetst wat er komt kijken bij de transitie van klooster naar nieuwe buitenplaats: van de kernwaarden en de betrokkenheid van de zusters tot de zoektocht naar een erfpachter en de combinatie van monumentale panden en nieuwbouw met maar liefst 60% sociale huurwoningen. We sluiten de avond af met een rondleiding langs de kapel, het museum en de buitenplaats.